واکسیناسیون فلج اطفال در غزه همچنان ادامه دارد و بیش از ۴۴۱ هزار کودک فلسطینی از هفته گذشته این واکسن را دریافت کرده‌اند.

یک هفته پس از آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۶۹ درصد کودکان غزه اولین دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند. 

به گزارش الجزیره، واکسیناسیون فلج اطفال همچنان در «دیر البلح» و «خان‌یونس» و مناطق اطراف آن در جنوب غزه ادامه دارد. گفته شده تا شامگاه شنبه، ۴۴۱ هزار و ۶۴۷ کودک فلسطینی این واکسن را دریافت کرده‌اند و قرار است کارزار واکسیناسیون پس از تکمیل در جنوب غزه، در شمال آن ادامه پیدا کند. 

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که قصد دارد همه ۶۴۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال در غزه را واکسینه کند. این طرح که با همکاری یونیسف و آنروا پیش می‌رود از زمانی به طور جدی برنامه‌ریزی شد که یک کودک فلسطینی ۱۰ ماهه برای اولین بار در بیش از ۲۰ سال گذشته به فلج اطفال مبتلا شد. 

رژیم صهیونیستی با هدف گرفتن عمدی شبکه آب و فاضلاب غزه، امکانات بهداشتی منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار داده و سبب انتشار طیف وسیعی از بیماری‌ها شده است. ویروس فلج اطفال نیز از این قاعده مستثنی نبود و در شرایط کمبود آب و امکانات بهداشتی و ازدحام جمعیت در اردوگاه‌های آوارگان، منتشر شد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار