اشرفی گفت: ۹۰ برنامه برای هفته تعاون در خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان با تبریک هفته تعاون گفت: ستاد بزرگداشت هفته تعاون با همکاری دستگاه‌های مسئول فعالیت خود را آغاز کرده و جمع بندی برنامه‌های این ایام اعلام شده است.

او با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز این ستاد‌ها فعال شده است، افزود: ۹۰ برنامه برای این ایام پیش بینی شده که انجام خواهد شد؛ ۱۳ تعاونی در استان قابل افتتاح هستند و یک طرح ملی نیز با حضور مقامات کشوری در روز‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

اشرفی در خصوص جشنواره تعاونی‌های برتر استان اظهار کرد: از ۱۶ اردیبهشت ثبت نام در این جشنواره آغاز شد و مشارکت بالایی را در استان شاهد بوده ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: طی این جشنواره، ۱۰ تعاونی شاخص استان به کشور معرفی شده اند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به ثبت نام ۲۹۲ تعاونی در این جشنواره عنوان کرد: این آمار نسبت به جشنواره پارسال افزایش دارد و جشنواره ملی تعاونی‌های برتر نیز فردا برگزار می‌شود.

فعالیت ۶۵۸ تعاونی در خراسان جنوبی

حسینی رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی نیز در این برنامه گفت: تعاونی ها، جمع آوری ثروت‌های خرد مردمی را انجام می‌دهند و تعاونی‌ها جزو بخش‌های اصلی اقتصاد کشور هستند.

او افزود: خراسان جنوبی امسال تعاونی برتر کشوری در حوزه مسکن دارد که رقبای بسیاری برای آن در سطح کشور وجود دارد.

حسینی با بیان اینکه وضعیت تعاونی‌ها در استان مطلوب است، بیان کرد: ۶۵۸ تعاونی در استان فعالند که در گرایش‌های مختلف کار می‌کنند.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه پارسال جشنواره ملی زرشک با محوریت اتاق تعاون و چندین نهاد مسئول دیگر برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال این هستیم امسال بخشی از جشنواره ملی زرشک را در تهران برگزار کنیم.

او گفت: با برگزاری این جشنواره، صادرات زرشک افزایش یافته است و به دنبال توسعه این جشنواره هستیم.

۱۶ تا ۲۲ شهریور، هفته تعاون نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.