مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس، میزان حجم مفید آب پشت سد‌های استان را تا امروز ۳۹ درصد حجم آنان اعلام کرد.

سیاوش بدری گفت: استان فارس دارای ۹ سد در حال بهره‌برداری است که مجموع حجم آنها ۲ هزار و ۹۳۶ میلیون متر مکعب است و طبیعتا ۴۴۹ میلیون متر مکعب آنها، حجم مرده یا حجم پایدار است که نمی‌توان از آن برداشت کرد.

او افزود: تا امروز، ۱۷ شهریور ۱۴۰۳، مجموع آب پشت سد‌های فارس یک هزار و ۱۴۶ میلیون متر مکعب است که اگر بخواهیم حجم مفید را از این حجم کم کنیم، ۶۷۸ میلیون متر مکعب باقی می‌ماند یعنی در حال حاضر حجم کل مفید آب پشت سد‌های استان ۳۹ درصد است.

بدری با بیان اینکه سد درودزن بزرگترین و مهم‌ترین سد استان فارس است، افزود: این سد بخشی از آب شرب کلان‌شهر شیراز، مرودشت و روستا‌های آن و زرقان و همچنین بخشی از خرامه را تأمین می‌کند که میزان حجم امروز آن ۵۱۶ میلیون متر مکعب است.

او، میزان حجم مفید این سد را در حال حاضر ۲۸ درصد اعلام کرد و گفت: البته این رقم در این فصل طبیعی است چرا که اکنون در پایان سال آبی قرار داریم و از مهرماه سال آبی جدید شروع خواهد شد و امیدواریم در پاییز و زمستان امسال شاهد بارش‌های خوبی در استان باشیم تا درصد حجم آب سد‌های استان بالا رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در خصوص رهاسازی حقابه‌ها از سد‌ها نیز گفت: رهاسازی حقابه‌ها با توجه به حجم پشت آب سد‌ها انجام می‌شود و زمان خاصی ندارد و در سال جاری بخشی از رهاسازی حقابه‌های سد سلمان فارسی و درودزن را انجام دادیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار