مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم قم از فعال بودن سه پروژه زیرمجموعه‌های طرح توسعه شرقی حرم مطهر خبر داد.

علیرضا خاکی،مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم قم   اظهار کرد: هم‌اکنون یک طرح جامع به عنوان توسعه شرقی مطرح است که به سه پروژه تقسیم می‌شود، یکی صحن فاطمیه که شرکت مجری در حال ساخت است، دیگری طرح بسط شرقی که طرح این کار توسط سازمان بهسازی تهیه و شهرداری با سرمایه گذار وارد همکاری شده است.

وی افزود: سومین پروژه در این طرح حد فاصل بسط شرقی و محدوده مصوب قبلی است که ۴.۲ هکتار بود و ۲.۴ هکتار آن قرارداد شد و ۱۶ پلاک در این حدفاصل باقی مانده است. این طرح نیز با همکاری راه و شهرسازی در حال پیگیری است تا پروژه‌های مکمل زیارت در آنجا اجرا شود.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با تاکید بر اینکه بلوک سمت قبله پروژه دیگر در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: این طرح شامل بلوک بین خیابان ارم، حجتیه، بلوار بهار و خیابان شبستان است که با کمک معاونت شهرسازی برای بازنگری مشاوری استخدام شده است.

خاکی تصریح کرد: بخشی از ضلع جنوبی باید در اختیار توسعه حرم باشد؛ البته در گذشته تمام این بخش را برای توسعه حرم تعریف کرده‌اند که ظرفیت تملک این میزان از اراضی وجود ندارد، اما می‌توان بخشی را برای توسعه حرم مطهر و بخش دیگری را هم برای کاربری‌های اقامتی و آموزشی در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه مشاور باید ظرفیت‌های زمین و مدیریتی را ببیند و جمع‌بندی کند، افزود: در هر صورت این بخش از شهر دیگر برای سکونت مناسب نیست و بهترین کاربرد برای این بافت شهری، واحد‌های اقامتی یا خدمات زائر است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر گفت: یک موضوع مهم دیگر پراکندگی طرح‌های شهرسازی اطراف حرم مطهر بود که برای این کار مشاوری استخدام شده است تا طرح جامع اطراف حرم را تهیه کند تا در این طرح بحث سیما و منظر اطراف حرم جدی‌تر و با مقیاس کوچک‌تر مورد توجه واقع شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار