مدیر منابع آب خلخال گفت: امسال ۲۰ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شد.

رضا شمسی گفت: در این مدت علاوه بر انسداد چاه‌های غیرمجاز، ۱۰ حلقه چاه مجاز در شهرستان خلخال به کنتور هوشمند و حجمی مجهز شد.

مدیر منابع آب خلخال با اشاره به اینکه امسال چهار هکتار از بستر رودخانه‌های این شهرستان آزادسازی شده است افزود: در پنج ماه اخیر ضمن جلوگیری از تصرف بیش از یک هکتار از اراضی بستر، برای هفت درخواست به مساحت ۲۰ هکتار قرارداد اجاره بستر صادر شده است.

او اظهار کرد: امسال با دستور دادستان شهرستان خلخال از هفت مورد برداشت غیرمجاز آب از چاه‌های این شهرستان جلوگیری و پمپ‌های غیرمجاز هم توقیف شده است.

شمسی با بیان اینکه برای ۲۵ هکتار از بستر رودخانه‌ها امسال سند تک برگ صادر شده است افزود: برای ۴۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها هم پرونده تشکیل شده که به زودی سند تک برگ آنها توسط اداره ثبت شهرستان خلخال صادر خواهد شد.

مدیر منابع آب شهرستان خلخال از شناسایی ۱۵ مورد تصرفات بستر و حریم رودخانه به مساحت ۶ هکتار در خلخال خبر داد و گفت: تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها توسط اشخاص موجب خسارت جانی و مالی به مردم می‌شود و با کسانی که به این کار اقدام کنند برخورد قانونی خواهد شد.

او افزود: امور منابع آب خلخال توسط تیم‌های گشت و بازرسی به صورت شبانه‌روزی بر تمامی عرصه‌های منابع آبی سطح شهرستان نظارت می‌کند و در اسرع وقت با متجاوزین به حریم منابع آبی منطقه برخورد خواهد شد.

شمسی با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری با مردم برای پیگیری درخواست‌های قانونی هستیم، گفت: در بخش تخصیص آب به صنایع آماده هرگونه همکاری هستیم و مردم منطقه می‌توانند درخواست‌های خود را برای بررسی موضوع به منابع آب شهرستان تحویل دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.