دفتر منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل با حضور مردم و مسئولان استان در شهرستان بیله‌سوار افتتاح شد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل گفت: در سال مزین به "رشد تولید با مشارکت مردم" امروز روز بسیار خوبی برای مردم استان اردبیل به ویژه شهرستان بیله‌سوار است.
علیرضا سلیمانی فرجام افزود: افتتاح رسمی دفتر منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در محدوده بیله‌سوار مزایای زیادی برای تمامی مناطق استان خواهد داشت و روند کار تسریع خواهد شد.
به گفته او، با اینکه شروع کار از یک مرز بازرگانی فعال در شهرستان بیله‌سوار است، اما این پایان کار نیست و بدون شک از مزایای آن مردمان تمامی مناطق استان اردبیل به‌ویژه شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز و گرمی بهره‌مند خواهند شد.
مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل بیان کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام بر انتخاب و معرفی یک نقطه به عنوان منطقه آزاد تجاری تاکید داشت و با توجه به طولانی شدن فرایند اجرای منطقه آزاد، موضوع به دبیرخانه مناطق آزاد تجاری و صنعتی ارسال شد و این دبیرخانه پس از بحث و بررسی کارشناسی بیله‌سوار را به عنوان نقطه آغاز اجرای منطقه آزاد تجاری استان انتخاب کرد. 
سلیمانی فرجام با اشاره به چالش‌های و موانع قانونی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل گفت: وجود نظرات مختلف برای نقطه آغازین این منطقه باعث شد با کارشناسی دقیق و آینده‌نگری و در نظر گرفتن مصالح منطقه در نهایت نقطه آغازین بیله‌سوار باشد.
او ادامه داد: دشت مغان با داشتن ۳۸۰ هزار هکتار اراضی زارعی درجه یک و مرغوب، از بسیاری از کشور‌های پیشرفته اروپا بزرگتر است و باید از این ظرفیت نهایت استفاده برای توسعه و پیشرفت منطقه استفاده شود.
مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل گفت: امیدواریم با همکاری دولت و تمامی مردم استان، منطقه آزاد تجاری اردبیل فقط روی کاغذ نبوده و از ثمرات آن علاوه بر اقتصاد ملی، تمامی مردم استان بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.