رییس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: مشکلات بانکی و تعرفه گمرکی مهمترین موانع توسعه تجارت ايران و روسيه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسين پيرموذن، رییس اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: روابط خوبی را با روسیه برقرار کردیم و این موضوع در سفرهای تجار ایرانی به این کشور مشهود است اما دو مشکل اساسی در روابط اقتصادی با کشور روسیه داریم.

وی با اشاره برخی مشکلات موجود در روابط اقصادی ایران و روسیه گفت: هیات های تجاری که به کشور روسیه رفت آمد می کنند در بحث بانکی و گمرکی مشکلات فراوانی دارند و در خواست ما از مسئولان روسیه این است که روابط اقتصادی دو کشور نیز همانند روابط سیاسی بهبود یابد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران حل مشکلات بانکی و گمرکی را اساسی ترین راه حل توسعه تجارت دو کشور دانست و اذعان کرد: تجار روسی که از کشت و صنعت مغان و محصولات کشاورزی استان بازدید کردند برخی مشکلات داشتند که از جمله این ها مشکل انتقال محصولات کشاورزی به مسکو بود که برای بهبود این وضعیت با یک شرکت فعال در زمینه کارگو (انتقال هوایی محصولات) رایزنی انجام دادیم تا این مشکلات رفع شود.

پیرموذن افزود: در بحث کشت فرازمینی، زیرساخت های خوبی فراهم شده است و امیدواریم بعد ازعقد قرارداد و تفاهم نامه، همکاری های لازم در این زمینه صورت گیرد و معتقدیم توسعه روابط اقتصادی باعث توسعه روابط سیاسی خواهد شد.

وی اضافه کرد: اتاق ایران با محوريت مرکز تجاری کشورمان را در آستراخان روسیه احداث کرده و در حال حاضر مراحل تجهیز و توسعه این سرای تجاری انجام می گیرد و دفتر تجاری اردبیل نیز در این مرکز تجاری با حضور استاندار اردبیل در بهار سال 1397 به بهره برداری خواهد رسید.

پیرموذن گفت: امیدواریم تا پایان امسال تجار روسی به اردبیل سفر کنند و از پتانسیل های بالای استان اردبیل بازدید به عمل بیاورند و با تامین نیاز های مورد نیاز تجار روابط اقتصادی اردبیل و روسیه تحکیم یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بر اساس شباهت ها و پتانسیل های موجود بتوانیم با استان های کشور روسیه تعامل داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

دفتر تجاری اردبیل در روسیه به بهره برداری می رسد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.