تیم رسمی کمپین ۲۰۲۴ دونالد ترامپ، افراد شاخص رقابت ۲۰۱۶ را ندارد، اما تعداد قابل توجهی از چهره‌های غیرسیاسی در نبرد امسال از ترامپ حمایت می‌کنند.

 کمپین دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶، تفاوت‌های بسیاری با اطرافیان وی در رقابت ۲۰۲۴ دارد؛ نه‌فقط رسانه‌های دموکرات‌ها، بلکه مراجع جمهوری‌خواه نیز ترامپ را در اوایل ۲۰۱۵، جدی نمی‌گرفتند، اما درپی برگزاری مناظره اول برای انتخاب نماینده محافظه‌کاران برای رقابت ریاست‌جمهوری، افراد سیاسی مشهوری به مواضع ترامپ نزدیک شدند.

اغلب رسانه‌های جمهوری‌خواه و سیاست‌مداران، آماده واگذاری نمایندگی حزب به جب بوش، برادر جورج بوش بودند؛ جب بوش سابقه فرمانداری ایالت فلوریدا را در کارنامه داشت و در خانواده‌ای متشکل از دو رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بزرگ شده بود؛ اما ترامپ در مناظره اول به سراغ دو مسئله‌ای رفت که خواسته نیمه ضد سیستم در آمریکا بود: بحران مهاجرت غیرقانونی و اینکه ترامپ گفت: «بر خلاف باقی این افرادی که اینجا ایستاده‌اند، من در جیب کسی نیستم.» منظور رئیس‌جمهور چهل‌وپنجم آمریکا این بود که او نماینده میلیاردر‌ها و حامیان ثروتمند نیست.

ان کولتر، اولین چهره سیاسی بود که به حمایت از ترامپ به‌پاخاست و پیش‌بینی کرد که میلیاردر نیویورکی در انتخابات ۲۰۱۶ پیروز خواهد شد. مواضع ترامپ سبب شد تا به مرور زمان افرادی نظیر راش لیمبا، چهره سیاسی در رادیو و الکس جونز نیز با پلتفرم پرمخاطب خود به تیم هواداران ترامپ بپیوندند.

نماینده مدنظر شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز به‌عنوان تنها شبکه با مواضع جمهوری‌خواه در رسانه‌های جریان اصلی، جب بوش بود و روپرت مرداک مالک این شبکه، هنوز ترامپ را جدی نمی‌گرفت. اما نظرسنجی‌ها، ترامپ را از مناظره دوم به بعد، در رده اول قرار داد و تریبون وی، در مرکز تصویر جای گرفت.

وقتی انتخابات درون حزبی شروع شد، راجر ایلز Roger Ailes مدیر وقت شبکه فاکس‌نیوز نیز پتانسیل ترامپ برای پیروزی احتمالی در رقابت ریاست‌جمهوری را دید و به‌نوعی در پشت پرده به او یاد می‌داد که چگونه باید با محافظه‌کاران قشر کارگر و روستایی، صحبت کند.

وقتی که نمایندگی ترامپ مسجل شد، استیو بنن، استراتژیست در بازی‌های سیاسی، کلیان کانوی، مدیر استراتژیک و پیتر ناوارو، اقتصاددان نیز به تیم او بپیوندند؛ مدیریت کمپین نیز برعهده کوری لواندوفسکی بود.

افراد تیم ترامپ

اما تیم ترامپ برای رقابت ۲۰۲۴، تغییرات قابل اعتنایی، از سر اجبار، داشته است. دموکرات‌ها در ۲۰۱۶ فکر آن را هم نمی‌کردند که شخصی نظیر هیلاری کلینتون و جنبش «توانمندسازی زنان» به فردی نظیر دونالد ترامپ ببازد؛ بنابراین چهره‌های کمپین موفق ۲۰۱۶ را یکی پس از دیگری در این چند سال از میدان حذف کردند. استیو بنن این‌روز‌ها در زندان است؛ پیتر ناوارو به‌تازگی از زندان آزاد شد و قدرت او محدود شده است؛ کوری لواندفسکی نیز متهم در پرونده جنبش می‌تو metoo# شده بود.

با اینکه ترامپ، اغلب بازیکنان تیم ۲۰۱۶ را از دست داده است، اما ایلان ماسک و تاکر کارلسون را برای رقابت ۲۰۲۴ به‌دست آورد. البته چند چهره جدید نظیر چارلی کِرک Charlie Kirk، دیوید سَکس David O. Sacks و ویوک راماسوامی نیز برای پیروزی مجدد نماینده جمهوری‌خواهان در حال جنگیدن هستند.

با اینکه چهره‌های کمی در سال ۲۰۱۶ از مرد اول محافظه‌کاران حمایت کردند، اما بازی در رقابت امسال تغییر یافته است. چند چهره معروف یوتیوب با مخاطبان چند ده‌میلیونی این مرتبه علنا از ترامپ حمایت کرده‌اند؛ پیوستن چهره‌هایی نظیر جیک و لوگان پال، آدین راس، نلک بویز، کودی دتلویلر، یک خواننده لاتینو و چند تن دیگر به تیم هواداران ترامپ، به‌قدری دموکرات‌ها را نگران کرد که به عقیده برخی، آنها را مجبور به انتخاب تیم والز به‌عنوان معاون کاملا هریس کرد.

تیم ترامپ

تا چند سال پیش، حتی کفه ترازوی آرای مردان مجرد در آمریکا نیز به سوی دموکرات‌ها سنگینی می‌کرد؛ با توجه مواضع دموکرات‌ها درباره فمینیسم، بخشی قابل توجهی از مردان مجرد، منفعتی در حمایت از نماینده دموکرات‌ها را نمی‌بینند. در نتیجه حزب هیلاری کلینتون به سراغ کسی رفت که به زبان مرد‌ان مجرد صحبت کند؛ تیم والز از هر چند کلمه، یک واژه مربوط به فوتبال آمریکایی را بکار می‌برد.

با توجه به اینکه فوتبال آمریکایی، محبوب‌ترین برنامه تلویزیونی در آمریکاست، لیبرال‌ها امیدوارند که تیم والز به‌عنوان یک مربی سابق این ورزش در سطح مدرسه‌ای، بتواند جلوی ریزش رای‌دهندگان مرد را بگیرد.

افراد رسمی در کمپین ترامپ ۲۰۲۴
سوزی وایلز و کریس لسیویتا مدیران کمپین ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۴ هستند. این دو پیش‌تر هدایت کمپین ران دی‌سنتیس را برعهده داشتند و با کنار رفتن او از این رقابت، سکان هدایت تیم رسمی ترامپ را برعهده گرفتند؛ اریک برنستد Eric Branstad و جیسون میلر، استراتژیست و مشاوران رسمی کمپین هستند.

عملکرد ضعیف ترامپ در چند نظرسنجی اخیر، باعث شد تا بسیاری از چهره‌های معروف جمهوری‌خواه در شبکه‌های اجتماعی، خواستار اخراج مدیران کمپین شوند. آنها معتقدند که تیم فعلی، توانایی رقابت با تیم رسانه‌ای کاملا هریس را ندارد و علت جلو افتادن نماینده دموکرات‌ها، ضعف کمپین ترامپ در «تغییر روایت» است. این مسائل سبب شد تا ترامپ دوباره کوری لواندفسکی را به تیم ۲۰۲۴ بیفزاید.

رسانه‌های نزدیک به حزب دموکرات از این فرصت استفاده کرده و شایعاتی مبنی بر جنگ داخلی در تیم ترامپ را تیتر اخبار خود کردند. گاردین با انتشار گزارشی با عنوان «درگیری میان مشاوران ترامپ»، نوشت: «با اینکه جنگ داخلی میان کوری لواندفسکی با مدیریت فعلی کمپین ترامپ فعلا فروکش کرده است، اما ترامپ هنوز پاسخی برای مقابله با شور و هیجان مثبت پیرامون کمپین کاملا هریس، نیافته است.» 

چه کسانی در کمیته راهبردی ترامپ قرار دارند؟
ترامپ چند روز پیش هدایت کمیته راهبردی را به یاران قدیمی و مشاوران دولت اول خود سپرد؛ لیندا مک‌ماهون، مدیرعامل سابق لیگ کشتی کچ و هوارد لاتنیک، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کنتور فیتزجرالد به‌طور مشترک مدیریت کمیته راهبردی را عهده‌دار شدند. جی‌دی ونس معاون ترامپ و دو پسر بزرگ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به‌عنوان مدیران افتخاری معرفی شدند.

پولتیکو در گزارشی درباره علت این انتخابات، می‌گوید: «انتصاب این افراد حاکی از نقش پر رنگ «مرکز مطالعات سیاست اولویت با آمریکاست» America First Policy Institute در دولت دوم ترامپ دارد. با توجه به اینکه چند تن از مشاوران دولت اول ترامپ در این موسسه حضور دارند، کارشناسان این سازمان را «تیم در صف مدیریت کاخ سفید» می‌خوانند.

مدیریت این موسسه درباره لیندا مک‌ماهون، می‌گوید: «لیندا دنیای بیزنس را می‌شناسد، او سیاست‌گذاری را می‌فهمد و آمریکا را می‌شناسد. او به خوبی می‌داند که باید به چه نحوی پایه و اساس یک دولت جدید را بنا نهد.»

ترامپ در بیانیه‌ای به مناسبت تشکیل کمیته راهبردی گفت: «پلتفرم جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ بر اساس بازگرداندن آمریکا به دوران اوج خود و به ارمغان آوردن امنیت، رفاه و آزادی مردم آمریکا نهاده شده است. دولت من به وعده‌های بزرگ خود عمل خواهد کرد. ما قدرت، شایستگی و منطق را دوباره به کاخ سفید بازمی‌گردانیم.»

شورای راهبردی ترامپ چند وظیفه دارد: آنها مسئول گزینش و استخدام افراد در کابینه دولت دوم ترامپ بوده و در کنار این وظیفه، دستور‌ها و سیاست‌هایی را که ترامپ از روز اول دولت خود آغاز اعمال خواهد کرد، تدوین می‌کنند.

پیشتر در گزارشی به تیم احتمالی ترامپ برای مشاوران سیاست خارجی اشاره شد؛ برخی پیش‌بینی می‌کنند که مایک پومپئو مجددا در کابینه او حضور یابد، اما این‌بار احتمالاً به‌عنوان وزیر دفاع.

کارشناسان معتقدند با این حال، چالش ترامپ در گزینش افراد برای کابینه احتمالی خود نیست، او باید در وهله اول چاره‌ای برای نباختن به کاملا هریس بیاید.

منبع: میزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار