مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: تا دیروز به ۵۴۰ زائر خارجی در استان خدمت ارائه شده است.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: همه استان‌ها با پایان یافتن ایام عزاداری ماه صفر، خدمات دهی آن‌ها پایان می‌یابد، اما در خراسان جنوبی خدمت رسانی به زوار خارجی به خصوص زوار پاکستانی ادامه می‌یابد.

او با اشاره به اینکه پارسال تا ۵۰ روز پس از پایان ماه صفر به زوار پاکستانی خدمت رسانی شده است، افزود: تا دیروز نیز ۵۴۰ زائر پاکستانی از مشهدالرضا بازگشته اند و این پذیرایی همچنان ادامه دارد.

شاهوردی با بیان اینکه پارسال حدود ۳۵ هزار زائر خارجی در ایام دهه پایانی صفر در استان پذیرایی شده اند، بیان کرد: شالبافیان رئیس ستاد خدمات سفر کشور نیز طی تماسی با مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، پیگیر پذیرایی از زوار در استان بوده که نشان دهنده عملکرد مطلوب ما در سنوات قبل است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به عدم آشنایی رانندگان زائران خارجی با جاده‌های استان، مأموران پلیس راه استان با اتوبوس‌ها همراه می‌شوند تا ایمنی آن‌ها تأمین شود.

او با بیان اینکه در پذیرایی از زائرانی مانند زائران هندی که ذائقه‌ای متفاوت از ذائقه ما دارند، طبخ غذای مناسب آن‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: تمهیدات لازم برای راحتی زائران در هنگام عبور از استان اندیشیده شده و مشکلی در این حوزه نداریم.

شاهوردی با اشاره به اینکه کمیته‌های ۱۱ گانه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان فعال هستند، عنوان کرد: یکی از اتفاقات خوب در موکب ها، امسال تأمین آرد در مواکب قاین، بیرجند، سربیشه و نهبندان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.