مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: تاریخ اقتصادی برداشت محصول چغندرقند اول مهرماه تعیین شده است و چغندرکاران برای جلوگیری از اُفت عیار قند محصول خود از برداشت چغندرقند زودتر از تاریخ اعلام شده خودداری کنند.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: امسال ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول چغندرقند اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۶۱ هزار تن چغندرقند از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های ستاد احیاء دریاچه ارومیه و بمنظور ارتقاء بهره وری آب، ۵۷۰ هکتار از مزارع چغندرقند با آرایش ۴۰ در ۶۰ کشت شده و ۵۸ هکتار نیز به سیستم نوین آبیاری نوار تی تیپ مجهز شده است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب اضافه کرد: امسال قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند به ازای هر کیلوگرم با عیار ۱۶ درصد ۳۹ هزار و ۳۰۰ ریال اعلام شده که در قبال تحویل هر تن چغندرقند به کارخانه قند، ۲ کیلوگرم قند و ۲۰ کیلوگرم تفاله نیز به عنوان جایزه به چغندرقندکاران پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط دمایی موجود و نتایج نمونه برداری ها، عیارسنجی و تحلیل‌های انجام گرفته توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان آذربایجانغربی، تاریخ برداشت چغندرقند در سال جاری حداقل اول مهر ماه تعیین شده و برداشت و تحویل محصول چغندرقند، زودتر از این تاریخ موجب پایین بودن عیار قند این محصول و متضرر شدن چغندرقندکاران می‌شود.

وی یادآور شد: پارسال ۴ هزار و ۱۸۴ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول چغندرقند اختصاص یافت و بیش از ۲۵۱ هزار تن چغندرقند از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.