مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: همه املاک مربوط به طرح توسعه امامزاده موسی مبرقع(ع) و چهل اختران قم تملک شده است.

محمد حسین علی اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم با اشاره به آغاز طرح امامزاده چهل اختران از سال‌های گذشته به صورت مشارکتی بین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی گفت: این طرح بر اساس مصوبات بالا دستی ابتدا ۴.۳ دهم هکتار بود که با هدف سرعت دهی، به ۲.۲ دهم هکتار تقلیل یافت.

وی با بیان اینکه ۲و۲ دهم هکتار از اراضی تملک شده شامل ۷ هزار متر مربع شبستان، ۱۲ هزار متر مربع صحن و ۳هزار و ۲۰۰ متر مربع پارکینگ است گفت: پارکینگ این طرح با ظرفیت ۸۵ دستگاه سواری و ۷ دستگاه اتوبوس آزادسازی و در اختیار شهروندان و مسافران قرار گرفت.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه تمام ۱۵۰ پلاک درگیر طرح توسعه امامزاده چهل اختران صد در صد تملک شده گفت: تنها دو پلاک مجاور امامزاده موسی موقع باقی مانده بود که از طریق اعمال ماده ۸ اقدام شده و با واریز ۲۰ میلیارد تومان به صندوق دادگستری یک پلاک آزاد شده است.

وی افزود: تنها یک پلاک باقی مانده که درصددیم با آزادسازی این پلاک تا پایان امسال تمام طرح‌های مربوط به بازسازی و توسعه امامزاده چهل اختران و موسی مبرقع به بهره‌برداری برسد.

علی اکبری با اشاره به اینکه منابع مالی تملک این طرح با همکاری و هماهنگی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و شهرداری از ردیف اعتبارات اراضی ۴۸ هکتاری است از احداث خیابان ۱۶ متری در طرح چهل اختران خبر داد و گفت: ۴۸ پلاک برای احداث این خیابان باید تملک شود.

وی با اشاره به تملک خانه توکلی‌ها از سوی شهرداری افزود: خانه تاریخی توکلی‌ها در نزدیکی امامزاده موسی مبرقع، به زودی پس از بازسازی و احیا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار