در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۱.۶۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار واحدی ایستاد.

هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل بورس ۱.۶۷ درصد افزایش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱.۸۴ درصدی در پله ۶۵۹ هزار و ۷۰۱ واحدی قرار گرفت. شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۱.۱۵ درصدی در ارتفاع ۲۱ هزار و ۲۳۵ واحدی ایستاد.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این هفته کاری، صنعت استخراج نفت به جز کشف با افزایش ۵.۴۳ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع بورسی داشت و صنعت فرآورده‌های نفتی هم در جایگاه بعدی قرار گرفت. همچنین صنعت منسوجات با افت ۲‌.۹۰ درصدی در بین صنایع بیشترین کاهش را تجربه کرد.

او اظهار کرد: مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۶ هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که شنبه هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان، یکشنبه ۲ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان و  سه‌شنبه ۲ هزار و ۷۴ میلیارد تومان ارزش معاملات بر روی تابلو ثبت شد.

ورود ۵۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام

او گفت: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۳۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش آنها ۲۵ میلیون تومان بوده است. همچنین در این هفته در مجموع بازار شاهد ورود ۵۱ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی بود.

تداوم محدودیت دامنه نوسان 

در ادامه هم رباب وفایی دیگر کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این هفته با ۳ روز کاری و دامنه محدود ۲ درصدی، حرف خاصی برای گفتن نمی‌گذارد. بعد از رشد سهام شرکت‌های بزرگ‌تر و موثر شاخص، شاهد چرخش پول در سایر صنایع با محوریت گزارش‌ها، خبر‌ها و محدوده‌های حمایتی بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در حالی که روز شنبه بسیاری از نماد‌ها حتی حجم مبنا را هم پر نکردند و حرکت پول از صندوق‌های درآمد ثابت به سهام را داشتیم، از روز یکشنبه شاهد افزایش عرضه‌ها و جدال عرضه و تقاضا بودیم که افزایش ارزش معاملات را به همراه داشت؛ در آخرین روز کاری هفته هم در حالی که عرضه‌ها و تعداد نماد منفی افزایش یافت، اما منفی‌ها خریدار داشت.

وفایی همچنین می‌گوید: اگر طی معاملات روز‌های آتی فروشندگان نتوانند در قیمت‌های پایین‌تر مدنظر مجدد اقدام به خرید کنند شاهد خرید‌های رو به بالا و ادامه روند صعودی فعلی خواهیم بود.

حالا باید منتظر ماند و دید در هفته کاری پیش رو روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود و حوالی این بازار چه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار