عشقی گفت: اینکه گفته می‌شود هیئت مدیره سازمان بورس برای خودشان وام تصویب و پرداخت کردند یک دروغ است.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در مصاحبه با رسانه ملی با اشاره به انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور درباره تخصیص تسهیلات به اعضای هیئت مدیره سازمان بورس گفت: اینکه گفته می‌شود هیئت مدیره سازمان برای خودشان وام تصویب و پرداخت کرده اند قطعا یک دروغ است. شورای عالی بورس براساس ماده ۴ قانون اوراق بهادار مسئولیت تعیین حقوق و دستمزد مزایای هیئت مدیره سازمان بورس را برعهده دارد لذا این مبالغ براساس مصوبه شورا پرداخت شده و پرداخت چنین مبالغی در تمامی نهاد‌های پولی و مالی متناظر کاملا یک روال عادی بوده و حتی در برخی نهاد‌ها هم بیشتر از این عدد‌ها پرداخت می شود.

او گفت: این مصوبه صرفا برای اعضای هیئت مدیره نبوده و برای کل کارکنان سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است. در سازمان بورس به دلیل شرایط خاصی که دارد و محدودیت‌های زیادی که برای مدیران و کارکنان آن وجود دارد لازم است این تسهیلات پرداخت شود و شورای عالی بورس هم براساس همین موضوع این اقدام را انجام داده است.

عشقی می‌گوید: خوشبختانه وزیر اقتصاد هم به مرکز بازرسی وزارت اقتصاد دستور بررسی داد که مدارک و مستندات آن توسط مرکز بازرسی وزارت اقتصاد بررسی و نتیجه آن اعلام می‌شود. ما تمام مدارک و مستندات را به دستگاه مربوط دادیم که بررسی کنند هیچ گونه ابهامی در پرداخت این  وام‌ها وجود نداشته باشد و بدلیل اینکه ما تعارضات منافع را داشتیم این مبالغ از محل منابع خود سازمان به اعضای سازمان  پرداخت شده است و از منابع بانکی هم نبوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار