مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: ۳۰۱ روستا در استان اردبیل از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

عباس نوظهور گفت: کلیه فعالیت‌های بسیج سازندگی ذیل ۲ قرارگاه اقتصاد مقاومتی و قرارگاه محرومیت‌زدایی و عمرانی و با هدف رفع محرومیت‌ها و جلب رضایت مردم از نظام اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران، بسیج سازندگی به عنوان دستگاه اجرایی در کنار دولت عمل می‌کند، افزود: از سال ۱۴۰۰ در چهارچوب رویکرد محرومیت زدایی دولت، بسیج سازندگی هم وارد عمل شد که یکی از اقدامات شاخص آن تامین آب شرب سالم و پایدار مناطق روستایی در سطح کشور بود که در استان هم این برنامه در دستور کار قرار گرفت.

او بیان کرد: بر هیمن آبرسانی به ۴۵۴ روستا با چهار هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز شد که تا امروز قرارداد آبرسانی به ۳۵۰ روستا با شرکت آب و فاضلاب منعقد شده است و از این تعداد آب شرب سالم و پایدار ۳۰۱ روستا با یک سوم قیمت تکمیل و تامین شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با تاکید بر لزوم تامین به موقع منابع مالی، گفت: بسیج سازندگی در حال حاضر پروژه‌های در دست اجرای آبرسانی را با فهرست بهای سال ۱۴۰۰ اجرا می‌کند و با همین فهرست بها یک هزار و ۷۰ میلیارد ریال از شرکت آب و فاضلاب طلب دارد.

نوظهور با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در زمینه آبخیزداری و آبخوان داری، افزود: در چهارچوب طرح "آبخیز تا جالیز"، برای قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مجموع ۳۰ پروژه مانند احداث کانال‌های آبرسانی، احیا و لایروبی قنات‌ها در مناطق مختلف استان اردبیل با اعتبار ۱۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تعریف شده که با وجود ابلاغ قرار داد با جهاد کشاورزی در اسفندماه سال گذشته هنوز موانع بروکراسی رفع نشده است، اما با این حال این پروژه‌ها هرکدام بین ۱۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او با بیان اینکه منابع این پروژه ۳۰ درصد ملی و ۷۰ درصد استانی است، ادامه داد: قرار است منابع این طرح‌ها از محل تهاتر نفت، فروش املاک مازاد و محرومیت زدایی تامین اعتبار شود به هر حال بسیج سازندگی در میدان بوده و ۳۰ پروژه آغاز شده است و منتظر اقدام عملی جهاد کشاورزی هستیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل با بیان اینکه این طرح در ۲۲ استان کشور در حال اجراست، گفت: در این طرح از فناوری بتن پارچه‌ای که توسط محققان دانشگاه امام حسین (ع) ارائه شده است، استفاد می‌شود و از این طریق به میزان قابل توجهی از هدر رفت آب در کانال‌ها جلوگیری می‌شود.

او همچنین از انعقاد قرارداد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۹ نقطه سیل خیز استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۶ پروژه به بسیج سازندگی استان تحویل داده شده که تاکنون چهار پروژه اجرا شده و ۲ پروژه هم در دست اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.