۲۵۴ قشلاق در استان اردبیل از آب پایدار بهره‌مند هستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از ۵۷۲ قشلاق عشایر این استان ۲۵۴ قشلاق از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند هستند.

داود شایقی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی دولت تکمیل طرح‌های آبرسانی به شهرها و روستاهاست ، گفت: امسال در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان توزیع منابع را با اولویت آبرسانی به شهرها و روستاها قرار دادیم تا در فصول گرم سال مشکل تامین آب نداشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین از احداث هفت مجتمع آبرسانی در استان خبر داد و گفت: ۹۵ طرح در حوزه تامین آب شرب و کشاورزی در استان با اولویت در حال اجرا است.

او با اشاره به اختصاص اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های آبرسانی استان افزود: سه هزار میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۲ برای طرح‌های آبرسانی و فاضلاب اختصاص یافته که تاکنون یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال به استان ابلاغ شده و مابقی نیز تا پایان امسال برای تسریع طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

شایقی با بیان اینکه طرح‌های مهم توسعه اردبیل از منابع ملی بهره‌مند هستند ، گفت: ۴۷ طرح ملی در این استان دارای ردیف اعتباری مشخص بوده و اجرای آنها منوط به تخصیص منابع در زمان مقرر است.

او افزود: طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ، توسعه بزرگراه‌ها ، ساخت سد و پایاب آنها ، احداث بیمارستان و توسعه فضاهای علمی و دانشگاهی از جمله طرح‌های ملی است که با تخصیص اعتبار مورد نیاز روند اجرایی مطلوبی خواهند داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه همه ساله بودجه سالانه کشور ۱۵ آذرماه در قالب یک لایحه به مجلس تقدیم می‌شود، تصریح کرد: در این لایحه بودجه ۳۱ استان در کنار ردیف‌های ملی تعیین و تعریف می‌شود تا شاهد اجرای طرح‌های متعدد باشیم.

شایقی تکمیل طرح‌های عمرانی در این استان با تخصیص اعتبارات لازم را یادآور شد و گفت: تکمیل راه‌آهن اردبیل – میانه، احداث ۵۰ کیلومتر بزرگراه‌ ، بهره‌برداری از پایاب سدهای خداآفرین ، عمارت ، گیوی و بفراجرد در جنوب و شمال استان از جمله این طرح‌ها است.

او در ادامه تکمیل طرح راه‌سازی پارس‌آباد – مشگین‌شهر به طول ۱۳۷ کیلومتر و جاده گرمی – بیله‌سوار به طول ۸۹ کیلومتر را از دیگر طرح‌های اولویت‌دار استان ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.