مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: در دولت سیزدهم آبرسانی به ۴۵۴ روستا در قالب طرح جهادی آبرسانی انجام شده است.

مسعود خیرجو گفت: از یک‌هزار و ۷۰۰ روستای استان، یک‌هزار و ۷۰ روستا زیرپوشش آب و فاضلاب قرار دارد و ما نسبت به تأمین آب آنها اقدامات مؤثری را انجام می‌دهیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: در دولت سیزدهم آبرسانی به ۴۵۴ روستا در قالب طرح جهادی آبرسانی با همکاری بسیج سازندگی مورد توجه قرار گرفت تا محرومیت‌زدایی را از این مناطق با تأمین آب پایدار شاهد باشیم.
به گفته او، همکاران ما ۲۴ ساعته تلاش می‌کنند تا آب سالم، بهداشتی و پایدار هموطنان ساکن در شهر‌ها و روستا‌ها تأمین شود، اما برخی مشکلات نیز وجود دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفته و یا انکار کرد.
خیرجو به افتتاح‌های هفته دولت به همت آبفای اشاره کرد و افزود: هشت پروژه در این ایام به بهره‌برداری رسید که افتتاح پروژه‌های آبرسانی روستایی با ۸۵ میلیارد تومان و شهری با ۱۲۴ میلیارد تومان به همراه افتتاح طرح‌های فاضلاب با رقمی معادل ۳۸ میلیارد تومان به انجام رسید.
او در ادامه تصریح کرد: در برخی از روستا‌ها ساعت‌های قطعی آب بالا است که تلاش می‌کنیم با تعمیر و اصلاح پمپ‌های چاه‌ها بخشی از این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را رفع کنیم.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل از اتصال تمام روستا‌های بالادست سد یامچی به شبکه فاضلاب خبر داد و گفت: دیگر نگرانی از بابت انتقال فاضلاب روستایی به سد یامچی وجود ندارد.
خیرجو بیان کرد: ضریب اطمینان در بهره‌مندی از آب کیفی و مناسب در اردبیل و سایر شهر‌ها بسیار بالا است و تأمین سلامت آب خط قرمز آب و فاضلاب استان است.
او با رد افزایش تعرفه‌های آب شهری و روستایی یادآور شد: مشترکانی که در حد الگوی تعریف شده، مصرف دارند، هیچ‌گونه افزایش بها را شاهد نیستند.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل به اصلاح زوم‌بندی شبکه داخل شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: به دنبال این اصلاح و تکمیل زوم‌بندی در ساعاتی از روز با فشار کم آب روبه‌رو هستیم ولی سعی ما بر این است تا هر چه سریعتر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه را به سرانجام برسانیم.
خیرجو تصریح کرد: شبکه قدیمی و فرسودگی در بسیاری از مسیر‌ها مشکلات و دغدغه‌ها را چندین برابر کرده که سعی می‌کنیم در حد وسع و توان این نگرانی‌ها را به حداقل رسانده و در تأمین آب شرب سالم و پایدار تلاشی مضاعف انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.