نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رفع موانع در حوزه صادرات صنایع دستی تاکید کرد و گفت: بدون صادرات، امکان رشد و توسعه واحدهای تولیدی این حوزه وجود ندارد.

مصطفی طاهری روز پنجشنبه در نشست با فعالان صنعت مسگری زنجان در اتاق اصناف استان، گفت: پیگیری های مربوط به رونق تولید در حوزه صنایع دستی فلزی به صورت ویژه انجام می شود چرا که این محصولات نشان و هویت زنجان است.

طاهری خاطرنشان کرد: متاسفانه سیاست غلط ارزی مسائل حوزه تولید را تحت تاثیر قرار می دهد با این حال، این سیاست در بخش های دیگری مثل کالاهای اساسی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکل صنعت مس شامل مسائل مالیات، بیمه کارگران، مشکلات مربوط به صادرات و دریافت تسهیلات است، اظهار داشت: در خصوص مالیات جلسات متعددی با مسوولان برگزار و یکسری مشکلات استانی تا حدودی حل شده است.

طاهری به موضوع معافیت صنایع دستی از مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: با این وجود در جداول این محصولات، محصول صنایع دستی مس آورده نشده بود ولی با پیگیری های انجام شده از طریق وزارت اقتصاد و میراث فرهنگی، اردیبهشت ماه امسال محصولات صنایع دستی مسی هم در این جدول اضافه شد.

وی به موضوع سهم مالیات استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری تکلیف استان تحقق حدود ۱۶۰ هزار میلیارد ریال است که فقط چهار هزار میلیارد ریال آن مربوط به اصناف است و بیش از ۸۰ درصد مالیات اصناف استان رقم پایین و ناچیزی است.

به گفته محسن سلیمی رییس اتحادیه مسگران زنجان هم اکنون پنج هزار نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم در مسگری زنجان فعالیت می کنند و به طور میانگین روزانه ۱۵ تن ظروف مسی در زنجان تولید می شود که گردش مالی این صنعت ماهانه چهار هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.