در دومین روز سفر وزیر ارتباطات به قزاقستان پیشنهاد پروژه‌ای مشترک در خصوص نقش فناوری‌ها در مقابله با بلایای طبیعی مطرح شد.

سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین و روز پایانی اجلاس اسکاپ در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در جلسه پذیرش بیانیه وزرای اسکاپ و همینطور در جلسه پذیرش گزارش کنفرانس وزرای اسکاپ حضور یافت و سخنرانی کرد.

هاشمی سپس دیدار جداگانه‌ای با ژاصلان مادییف، وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنعت هواوفضای قزاقستان داشت که در این دیدار دو طرف نسبت به همکاری در حوزه‌های فناوری اطلاعات، زیرساخت، دولت الکترونیک و همکاری‌های پژوهشی ابراز تمایل کردند که قرار شد نقاط تماسی برای همکاری نزدیک‌تر از سوی طرفین مشخص شود.

همچنین ابراز امیدواری شد تا در رابطه با تفاهمنامه‌ای که طرف قزاق پیشنهاد داده، بعد از نهایی شدن مفاد آن در نخستین جلسه میان وزرای دو کشور ایران و قزاقستان امضا شود.

وزیر ارتباطات سپس ملاقاتی با سیلیسیا، معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ داشت که در آن با اشاره به همکاری‌های گذشته ایران و اسکاپ همچون دفتر منطقه‌ای اسکاپ در ایران مربوط به مقابله با بلایای طبیعی، ابراز امیدواری شد که در مورد نقش فناوری‌ها در مقابله با بلایای طبیعی پروژه مشترکی میان ایران و اسکاپ تعریف شود.

در ادامه، وزیر ارتباطات از «آستانه هاب» که مجموعه‌ای از پارک علم و فناوری و شتاب‌دهنده است، بازدید به عمل آورد که در این بازدید، ضمن اظهار امیدواری نسبت به استقرار شرکت‌های ایرانی در آستانه هاب، از هیات قزاقستانی دعوت شد تا بازدیدی از پارک فاوا داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار