همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) و به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار آیین تعزیه خوانی در شهر زیارتی جوپار برگزار شد.

 آیین هر ساله سنتی مذهبی تعزیه خوانی همزمان با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در حرم مطهر ابناء حضرت موسی بن جعفر (ع) در شهر جوپار برگزار شد.

این مراسم که هر سال در ظهر شهادت امام هشتم شیعیان جهان و در آخرین روز از ماه صفر به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار برگزار می‌شود با استقبال باشکوه عزاداران و سوگواران امام رئوف(ع) همراه است و مردم هم نوا با شبیه خوانان برای مصائب اهل بیت (ع) عزاداری می‌کنند.

در این مراسم معنوی، حدود ۲۰ تعزیه خوان از گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار، مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) و ماجرای امان نامه برای آن حضرت را شبیه خوانی کردند.

مردم عزادار با شنیدن صدای شیپور تعزیه از هر نقطه‌ای خود را به صحن و سرای حرم مطهر برادران امام رضا (ع) می‌رسانند تا به تماشای تعزیه که روایت تصویری مصائب اهل بیت (ع) است بنشینند و ساعاتی فارغ از مسائل دنیوی، اشک ماتم بریزند و با خدای خود خلوت کنند.

شهر زیارتی جوپار در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری از مرکز استان کرمان، مدفن برادران امام رضا (ع) و ابناء حضرت موسی بن جعفر (ع) است و ارادتمندان به آستان مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در ایام و مناسبت‌های مذهبی از اقصی نقاط استان خود را به این شهر می‌رسانند.

آیین تعزیه خوانی در جوپار برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.