رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید قصد دارد زمین‌های تصرف شده در منطقه کورسک را تا زمان مذاکرات احتمالی صلح نگه دارد.

نیرو‌های اوکراینی نزدیک به یک ماه پیش در یک عملیات محرمانه به منطقه مرزی «کورسک» روسیه حمله کرده و برخی مناطق آن را تصرف کردند. اکنون «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور در اولین مصاحبه تک نفره پس از حمله مذکور می‌گوید که قصد دارد زمین‌های تصرف شده را تا زمان مذاکرات احتمالی صلح حفظ کند. 

به گزارش ان‌بی‌سی، زلنسکی که می‌گوید قصد اوکراین از حمله به کورسک کشاندن روسیه پای میز مذاکره است، تاکید کرد که حفظ کردن سرزمین‌های به دست آمده بخشی از «طرح پیروزی» او است و افزود که قصد دارد این طرح را به شرکای بین‌المللی خود مثل آمریکا ارائه کند. 

زلنسکی در ادامه به ان‌بی‌سی نیوز گفت که دولت بایدن از این عملیات بی‌اطلاع بود و حتی در داخل اوکراین نیز برنامه این حمله به‌عنوان یک راز محرمانه نگهداری می‌شد. او گفت که ضد حمله سال گذشته کی‌یف به دلیل تبلیغات و صحبت‌های زیادی که درباره آن شد «به روس‌ها زمان داد تا آماده شوند» و به همین دلیل شکست خورد؛ بنابراین طرح حمله کورسک محرمانه نگه داشته شد. 

اوکراین مدعی است که از زمان حمله به غرب روسیه تا کنون ۸۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را در اختیار گرفته است. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه می‌گوید تلفات اوکراین در کورسک از زمان آغاز حمله به بیش از ۹ هزار نفر رسیده است. در حالی که ارتش اوکراین با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات نظامی رو به رو است و پیشروی روسیه در مناطق شرقی اوکراین ادامه دارد، کی‌یف در حمله کورسک بیش از ۸۰ تانک و صد‌ها خودروی نظامی خود را از دست داد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار