معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با پیگیری و تلاش‌های کارشناسان اداره نظارت و کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی درمانی دانشگاه، از ابتدای امسال ۷۶ مرکز غیر مجاز ارائه دهنده خدمات زیبایی در شیراز و شهرستان‌های استان شناسایی و تعطیل شده است.

مهرداد شریفی با بیان اینکه انجام هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز نیز یک اقدام غیرقانونی و مخاطره‌آمیز است، افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه درمان، می‌توانند موضوع را با شماره تلفن‌های ۱۹۰ و ۱۸۱۹، به صورت شبانه‌روزی گزارش دهند.

او با تاکید بر اینکه تمامی مکان‌های ارائه‌دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشد، یادآور شد: دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور سلامت، به لحاظ قانونی تخلف و جرم محسوب شده و با افراد خاطی، برابر قانون برخورد می‌شود.

شریفی از مردم خواست تا با هوشیاری و دقت نظر نسبت به سلامت خود، فریب تبلیغات خدمات زیبایی پوست و مو را در فضای مجازی نخورند و ادامه داد: درصد بالایی از صفحاتی که در شبکه‌های مجازی تبلیغات خدمات زیبایی را انجام می‌دهند و دارای نشانی مشخص نیستند، به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: این اعمال زیبایی غیرمجاز، در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها و حتی در منزل انجام می‌شود و شهروندان نباید جان و سلامت خود را به دست این گونه افراد سودجو و بی‌صلاحیت بسپارند.

او با بیان اینکه انجام امور تخصصی پوست، مو و زیبایی نیازمند مجوز‌های قانونی لازم است، اضافه کرد: بر اساس قوانین و شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تنها پزشکان دارای تخصص لازم و صلاحیت، حق مداخله در امور درمانی را دارند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمامی مکان‌های ارائه دهنده خدمات زیبایی و پزشکی، باید دارای مجوز قانونی و تابلوی معتبر باشد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار