تخلف «توقف وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر و بار در خارج از ایستگاه‌های تعیین شده» ۹۰ هزار تومان جریمه دارد.

از اواخر تیرماه سال جاری، مبالغ جرائم رانندگی افزایش یافت تا شاید از این طریق هم نظم ترافیکی افزایش پیدا کرده و هم از وقوع تصادفات جلوگیری شود.

در این میان یکی از تخلفاتی که در موارد متعددی از سوی رانندگان حمل و نقل عمومی و به خصوص رانندگان اتوبوس‌ها مشاهده می‌شود، توقف ناگهانی در خارج از ایستگاه برای سوار و پیاده کردن مسافر است. موضوعی که گاهی به درخواست مسافران انجام شده و گاهی نیز به دلیل تمایل راننده برای سوارکردن مسافر بیشتر انجام می‌شود. اقدامی که برابر مقررات تخلف بوده و مشمول جریمه است، چرا که می‌تواند سبب تصادف با مسافر شود.

در مورد حمل بار نیز همین چالش‌ها وجود دارد و گاهی بارگیری یا تخلیه بار در برخی محل‌ها سبب وقوع تصادفات رانندگی شده است و افزون بر آن سبب اخلال در ترافیک نیز می‌شود.

بر همین اساس، تخلف «توقف وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر و بار در خارج از ایستگاه‌های تعیین شده» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، ۹۰ هزار تومان جریمه دارد.

همین تخلف در سایرشهر‌ها ۵۰ هزار تومان و در روستا‌ها ۳۰ هزار تومان جریمه در پی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
قانون رو تو دولت خوب اجرا کنید که فساد اداری نداشته باشه بودجه مملکت حیف و میل نشه از جیب مردم به بهانه کسب درآمد دولت سو استفاده نشه . مشکلات سوخت . الودگی هوا و ترافیک با گرون کردن جریمه حل نمیشه ..... آموزش و فرهنگ سازی بهتر است تا تهدید به جریمه.....
آخرین اخبار