منابع بلندپایه در مصر تاکید کردند که به هیچ وجه حضور ارتش رژیم صهیونیستی در محور مرزی فیلادلفیا را نخواهند پذیرفت.

مصر موضع ثابت و تعیین کننده خود را در رد حضور رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح است، تکرار کرد.

براساس گزارش القدس العربی، کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه اعلام کرد که ادامه جنگ کنونی و احتمال گسترش منطقه‌ای آن موضوعی بسیار خطرناک است و پیامد‌های ناگواری را در همه سطوح به همراه دارد.

این منبع افزود: کابینه رژیم صهیونیستی مسئول عدم دستیابی به توافق آتش بس است و به دنبال تحمیل واقعیت جدیدی در صحنه برای سرپوش گذاشتن بر بحران داخلی خود است.

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از عقب نشینی از محور فیلادلفیا که نیرو‌های اشغالگر در ۷ می‌کنترل آن را به دست گرفتند، خودداری کرده است.

از سویی دیگر چند روز پیش شورای جنگی رژیم صهیونیستی نقشه‌هایی را تصویب کرد که مشخص می‌کرد ارتش رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا باقی می‌ماند. این محور که حدود ۱۴ کیلومتر در مرز بین نوار غزه و مصر قرار دارد، یکی از مهمترین نقاط اختلاف در مذاکرات آتش بس است.

احزاب اپوزیسیون مصری پس از نفوذ اشغالگران به محور و استقرار نیرو‌ها در آن، خواستار مسدود شدن توافقنامه صلح امضا شده در سال ۱۹۷۹ موسوم به توافقنامه کمپ دیوید هستند.

این توافقنامه شبه جزیره سینا را به ۳ منطقه تقسیم می‌کند، اولین منطقه در کنار کانال سوئز، که در آن ۲۲۰۰۰ سرباز مصری و ۲۳۰ تانک مجاز به حضور هستند، منطقه B که ۱۰۹ کیلومتر عرض دارد و تنها ۴۰۰۰ سرباز گارد مرزی مجاز حضور در آن هستند و منطقه C که ۳۳ کیلومتر عرض آن در کنار فلسطین است، که در آن فقط نیرو‌های پلیس و برخی از نیرو‌های مصری و اسرائیلی اجازه حضور در آن را دارند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار