مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: آمار‌های ثبت احوال در استان از ابتدای سال جدید تاکنون نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان طلاق با چهار درصد افزایش و ازدواج با ۱۱ درصد کاهش همراه است.

علیرضا افسری مدیرکل ثبت احوال قزوین گفت: براساس اطلاعات ثبت شده (تا پایان تیرماه) ۸۹۲ مورد طلاق و ۲ هزار و ۶۳۲ مورد ازدواج در استان ثبت شده است.

وی به نرخ تولد و فوتی‌های استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: طی همین مدت، میزان تولد در استان با هفت درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۲۶۷ مورد و در آمار فوتی‌ها نیز با ۱۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲ هزار و ۹۲۰ مورد وفات در استان به ثبت رسیده است.

افسری در خصوص تفکیک چندقلوزایی در نرخ تولد نیز بیان کرد: امسال و از بین نوزادان متولد شده، چهار هزار و ۸۲ مورد تک زایی، ۸۸ مورد دوقلوزایی و سه مورد نیز سه قلوزایی ثبت شده است.

به گفته این مسئول، هم اکنون از ۱۰۶ مورد تولد پسر، با تولد ۱۰۰ مورد دختر همراه هستیم که نسبت و درصد بین این ۲ جنسیت را در استان قزوین نشان می‌دهد.

افسری بیان کرد: پس از اینکه ولادت در بیمارستان اتفاق می‌افتد، در طرح لبخند آفرینش، اتاق مادر و کودک را ایجاد کرده ایم تا پس از دریافت اطلاعات از بیمارستان‌ها شناسنامه به ارباب رجوع تقدیم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.