سند راهبردی فضای مجازی کشور سال ۱۴۰۱ تصویب شد و براساس آن تقسیم کار بین دستگاه‌های مختلف انجام گرفت.

سیدمحمدامین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در گفت‌وگوی ویژه خبری آخرین وضعیت تحقق سند راهبردی فضای مجازی کشور را تشریح کرد.

این سند در سال ۱۴۰۱ در شورای عالی فضای مجازی کشور برای ترسیم افق فضای مجازی کشور تا ۱۴۱۰ تصویب و براساس آن تقسیم کار ملی برای تهیه اسناد مربوطه توسط دستگاه‌های متولی و ارایه به مرکز ملی فضای مجازی صورت گرفت.

آقامیری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به اهمیت ورود دستگاه ها به حکمرانی در فضای مجازی و انجام اقدامات لازم گفت: وزارت ارتباطات از چهار سند، سه مورد را ارسال کرده و یکی در کمیسیون عالی تنظیم مقررات در حال بررسی است و پیشرفت خوبی هم داشته است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واقع تقریبا نیمی از سندش را ارسال کرده است. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جزو دستگاه‌هایی بوده که کار خود را کامل انجام داده است. وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت امور اقتصاد و دارایی از دو سند هرکدام یکی را ارسال کردند و ما منتظر هستیم دومی هم ارسال شود. وزارت امور خارجه و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم ارسال کردند.

او گفت: دو سند خیلی مهم در حوزه آموزشی است که امیدواریم وزارت آموزش و پرورش هرچه زودتر ارسال کند. همچنین منتظر هستیم وزارت کشور، قوه قضاییه، سازمان تبلیغات اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز هرچه زودتر اسناد خود را ارسال کنند.

به گفته رئیس مرکز ملی فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی برای هریک از موضوعات متولی مشخص کرده و پیگیری ها از ۱۴۰۲ شروع شده است.

او گفت: امیدواریم وزاری تازه نفس و معاونانشان همکاری کنند و تا اخر سال بتوانیم این کار را پیش ببریم.


آخرین وضعیت سند راهبردی فضای مجازی کشور+ اینفوگرافیک 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار