سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی ایران از اعتراض کشورمان و احتمال تغییر مدال مختاری خبر داد.

علی اصغر هادی‌زاده سرپرست تیم ملی پارادوومیدانی پس از پایان رقابت علیرضا مختاری در پرتاب وزنه اعلام کرد: براساس قانون ۲۰ دقیقه بعد از پایان مسابقه می‌توانیم اعتراض رسمی خودمان را اعلام کنیم. ورزشکاران گرجستان و مراکش که مدال طلا و نقره را کسب کردند، اما براساس آن چیزی که من در روی سکو‌ها دیدم خطا داشتند. ما اعتراض رسمی خودمان را خواهیم کرد و باید ببینیم چه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
مختاری در پرتاب وزنه برنز گرفت

هادی‌زاده: رقبای مختاری خطا کردند

علی اصغر هادی‌زاده سرپرست تیم ملی دوومیدانی کشورمان در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: امروز (یکشنبه) سومین مدال پارادوومیدانی توسط علیرضا مختاری در ماده پرتاب وزنه بدست آمد، اما انتظار ما مربیان بیشتر از چیزی است که ورزشکار انجام می‌دهد. مختاری امروز عملکرد خوبی داشت، اما می‌توانست بهتر از این باشد.

وی در مورد اعتراض به نمایندگان گرجستان و مراکش اظهار داشت: ما که رقابت را روی سکو‌ها تماشا می‌کردیم، به نظر می‌رسید که نفرات اول و دوم مرتکب خطا شدند. از نظر من که سال‌ها تجربه این کار را دارم، خطای ورزشکار گرجستانی بسیار جدی بود. نفر دوم یعنی حریف مراکشی نیز با یک درجه کمتر خطا داشت؛ چرا که لغزش پای او زیاد بود.

سرپرست تیم ملی دوومیدانی ایران در ادامه عنوان کرد: تا ۲۰ دقیقه بعد از اعلام نتیجه می‌توان اعتراض کرد. روابط بین‌الملل کار‌های مربوط به اعتراض را انجام داده و این اعتراض را در زمان مقرر مطرح می‌کنیم.

هادی‌زاده با ابراز رضایت از پارادوومیدانی‌کاران کشورمان خاطرنشان کرد: خوشبختانه ملی‌پوشان همیشه مدال‌آور بوده‌اند و ما هم تیم را با معیار‌های کیفی انتخاب می‌کنیم. امسال کمی پا را فراتر گذاشتیم و برای بازی‌های پاراآسیایی ژاپن ۲۰۲۶ آینده‌نگری کردیم. تلاش کردیم بچه‌هایی را به پارالمپیک بیاوریم که می‌توانند در بازی‌های پاراآسیایی طلا بگیرند تا تجربه لازم را کسب کنند.

وی در پایان تصریح کرد: در این دوره از بازی‌های پارالمپیک ۲۰ ورزشکار داریم و امیدواریم که حداقل ۱۴ مدال داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار