نشریه تلگراف فرانسه به گزارشی در خصوص ملی‌پوش والیبال نشسته ایران منتشر کرد و نوشت: او با مشکلات زیادی در دهکده مواجه است، اما تنها به قهرمانی می‌اندیشد.

نشریه تلگراف در گزارشی با اشاره به حضور مرتضی مهرزاد در دهکده بازی‌های پارالمپیک نوشت: مهرزاد از جمله ورزشکاران شناخته شده است که می‌تواند نماد پارالمپیک ایران باشد، اما در دهکده با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. او با ۲ متر و ۴۷ سانتیمتر به عنوان دومین فرد بلند قد حال حاضر در جهان و هفتمین قد بلند تاریخ است.

تلگراف نوشت: تنها سلطان کوسن که یک کشاورز ترک است با قد ۲ متر و ۵۱ سانتیمتر از مهرزاد بلندتر است. مهرزاد در سال‌های انزوا خود را به خواندن کتاب به ویژه رمان‌های ویکتور هوگو مشغل می‌کرد تا اینکه در یک برنامه تلویزیونی به نام ماه عسل از انزوا خارج شد. حضور وی در این برنامه هادی رضایی را مجاب کرد تا از قد بلند او برای والیبال نشسته استفاده کند.

در این گزارش می‌خوانیم: از زمانی که این چهره جذاب برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ برای تیم والیبال نشسته ایران به میدان رفت، تیم ایران فقط طعم شکوه و برد را چشیده و موفق به کسب ۲ نشان طلای المپیک و ۲ عنوان قهرمانی جهان شده است.

وی در خصوص آن سال‌ها می‌گوید: والیبال نشسته به من اجازه داد تا شخصیت خود را پیدا کنم. برخی نمی‌دانستند که من معلول هستم. قبل از حضورم در این ورزش، من فردی بودم که فقط به خاطر قدم شناخته می‌شدم. از آن زمان همه چیز برای من تغییر کرده است، از نظر مالی، ورزشی و اجتماعی. والیبال نشسته آنقدر زندگی من را تغییر داده است که نمی‌توانم زندگی بدون آن را تصور کنم.

در ادامه گزارش نشریه تلگرال گذری بر مشکلات مرتضی در دهکده زده است. قد بلند مهرزاد مشکلات زیادی را برای وی در پاریس ایجاد کرده و هیچ تختی برای خوابیدن او وجود ندارد تا جایی که مهرزاد مجبور است روی زمین بخوابد. هادی رضایی در این خصوص می‌گوید: برای مرتضی مهم نیست روی زمین بخوابد یا غذای کافی نباشد او تنها به موفقیت می‌اندیشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار