معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: توزیع بسته‌های شش‌گانه مدارس شبانه‌روزی شامل بسته بهداشتی و ایمنی، تربیت بدنی و سلامت، عمران و نوسازی، آموزش سرپرستان و مدیران شبانه روزی، خوابگاهی و رفاهی و تجهیزات آموزشی است که در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

علیرضا شجاعی‌پور در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای مدارس شبانه‌روزی استان فارس، اظهار کرد: برآورد سرانه غذایی یک دانش‌آموز شبانه روزی در کل روز‌های هفته ۲۲ میلیون تومان است.

او با بیان اینکه در سال تحصیلی اخیر بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز شبانه‌روزی در سطح استان داشتیم، تصریح کرد: این تعداد دانش‌آموز هزینه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان در برداشته است.

شجاعی‌پور تصریح کرد: درخواست تأسیس دبیرستان شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه عشایری امید ضمیمه دبیرستان عشایری شهید باهنر داراب و درخواست انتقال دانش‌آموزان خوابگاهی پایه‌های یازدهم و دوازدهم دبیرستان رازی ناحیه ۴ به دبیرستان شهید بهشتی عشایری شیراز از جمله موارد مطروحه در این جلسه بود که مورد اول موافقت و در مورد دوم مقرر شد پس از بررسی در شورای شبانه‌روزی استان با آن موافقت کنند.

او ادامه داد: توزیع بسته‌های ششگانه مدارس شبانه‌روزی شامل بسته بهداشتی و ایمنی، بسته تربیت بدنی و سلامت، بسته عمران و نوسازی، بسته آموزش سرپرستان و مدیران شبانه روزی، بسته خوابگاهی و رفاهی و بسته تجهیزات آموزشی می‌شود که در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: فرسوده بودن فضای فیزیکی مدارس شبانه‌روزی، مشترک بودن خوابگاه دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی، کمبود نیروی خدماتی مانند آشپز و سرایدار و کمبود معاون امور عمومی و مشاور از دیگر مشکلات این نوع مدارس در استان فارس است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان فارس نیز اظهار کرد: اغلب دانش‌آموزان شبانه‌روزی دارای مشکلات و چالش‌های متعددی هستند که نیازمند توجه ویژه هستند.

میثم رضازاده چگینی افزود: نیازمند نگاه ویژه به مدارس شبانه‌روزی هستیم چرا که استعداد‌های خوبی به ویژه در حوزه عشایری وجود دارد که اگر هدایت نشود به هدر خواهند رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار