مدیرکل امور مالیاتی فارس اعلام کرد: در طرح نشان‌دار کردن مالیات، مؤدیان استان فارس اعتبار ۱۳۸ پروژه نیمه تمام عمرانی، آموزشی، بهداشتی و ورزشی به ارزش هفت هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال را تأمین کردند.

حمیدرضا محمدابراهیمی در نشست امور مالیاتی فارس اعلام کرد: بیش از ۱۹ هزار مؤدی مالیاتی در قالب فرم «تبصره ماده ۱۰۰» در اجرای طرح نشان‌دار کردن مالیات مشارکت کرده‌اند.

او افزود: این طرح که برای اولین بار در راستای مردمی کردن اقتصاد اجرا شده است، به مؤدیان این امکان را می‌دهد که محل هزینه‌کرد مالیات‌های پرداختی خود را تعیین کنند و به پروژه‌های ملی و استانی اولویت‌دار تخصیص دهند ‎و مؤدیان از این امکان فراهم‌شده در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای تعیین محل هزینه‌کرد مالیات‌های خود بهره برده و به توسعه استان کمک کرده‌اند. 


مدیرکل امور مالیاتی فارس اظهار کرد: در این طرح، ۱۳۸ پروژه در حال اجرا جهت مشارکت مودیان معرفی شد که از میان آنها ۹۵ پروژه به طور کامل از محل پرداخت‌های مالیاتی مؤدیان تأمین اعتبار شده‌اند. این پروژه‌ها شامل حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش، آبرسانی، ورزشی و حمل و نقل می‌شوند که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

‏‎محمدابراهیمی گفت: بیش‌ترین اقبال مؤدیان مالیاتی استان به تخصیص مالیات‌ها در راستای پروژه‌های مربوط به بخش‌های «بهداشت و درمان»، «ورزش و تفریحات» و «آموزش و پرورش» و «منابع آب و آب رسانی» بوده و مشارکت مودیان در این حوزه‌ها بیشتر از سایر بخش‌ها قابل مشاهده است. 


او اضافه کرد: بیشترین مشارکت مؤدیان در استان فارس مربوط به پروژه «تصفیه‌خانه فاضلاب سپیدان» بوده است که ۵۷۸ مؤدی در جهت تکمیل این پروژه مشارکت کرده‌اند. سایر پروژه‌های مهم شامل «احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی رستم ممسنی»، «احداث و تجهیز دانشکده کشاورزی»، «سالن ۶ هزارنفری شیراز» می‌باشند.

محمدابراهیمی بیان کرد:
این اقدام سازمان امور مالیاتی به یکی از مطالبات جدی مؤدیان در خصوص اعلام محل هزینه‌کرد و مصرف درآمد‌های مالیاتی به شکل مؤثر و عملیاتی پاسخ داده است و نشان‌دهنده نقش مهم مالیات در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در استان فارس می‌باشد.

‏‎مدیرکل امور مالیاتی استان فارس مشارکت مؤدیان در تأمین مالی پروژه‌های عمرانی را گامی مهم در جهت توسعه استان و تحقق اهداف کلان کشور در حوزه عمران و آبادانی دانست و در پایان از همراهی و مسئولیت‌پذیری مؤدیان مالیاتی در این زمینه قدردانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار