رئیس شورای اسلامی شهر صدرا گفت: امسال حمل و نقل عمومی در شهر صدرا رایگان شده است و این موضوع علاوه بر فرهنگ‌سازی، کمک بسیاری به حل مشکل ترافیک خواهد کرد.

روح الله شجاعیان در خصوص حمل و نقل و ترافیک در شهر صدرا با بیان اینکه امسال حمل و نقل عمومی در شهر صدرا رایگان شده است، گفت: امسال با تمهیدات صورت گرفته از ایستگاه بزین به داخل شهر و بالعکس و نیز مینی‌بوس‌های داخل سطح شهر صدرا رایگان شده‌است، اما مسیر خط شهید سلیمانی، چون برون شهری محسوب می‌شود هزینه‌بر بوده و کرایه آن ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: این کار رضایت‌مندی بسیاری داشته است و مردم استفاده بیشتری از وسایل حمل و نقل عمومی دارند. با رایگان شدن اتوبوس‌ها می‌توانیم در استفاده از حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی فرهنگ‌سازی کنیم.

شجاعیان تصریح کرد: در سال گذشته برای شهر صدرا ۱۶ اتوبوس خریداری شد که با خرابی تعدادی از اتوبوس‌ها اکنون ۱۳ اتوبوس در سطح شهر فعال است.

او با تأکید بر اینکه حمل و نقل عمومی کمک بسیاری به قشر ضعیف جامعه می‌کند، بیان کرد: این کار با وجود مسکن مهر و سطح متوسط برخی از خانواده‌ها در شهر صدرا کمک بسیاری به آنها خواهد کرد. همچنین با رایگان شدن اتوبوس، بسیاری از والدین از سرویس مدارس استفاده نمی‌کنند و در سال تحصیلی با ترافیک کمتری مواجه خواهیم بود. 

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا اظهار کرد: با تلاش می‌خواهیم خطوط صدرا را از جلوی مدارس رد کنیم تا حمل و نقل دانش‌آموزان راحت‌تر صورت بگیرد بر همین اساس به روی نقشه خطوط صدرا از دو خط به شش تغییر پیدا کرده است و منتظر سیر مراحل تصویب و تاییدیه آن هستیم و تا تاییدیه شورای ترافیک نباشد این مهم امکان‌پذیر نیست.

او ادامه داد: متاسفانه شهر صدرا شورای ترافیک ندارد بنابراین از چند کارشناس تقاضا کردیم که به شهر صدرا بیایند و بررسی کنند تا بتوانیم این برنامه را محقق کنیم.

شجاعیان با بیان اینکه تولید اتوبوس در ایران متوقف شده است، گفت: با رایگان شدن اتوبوس و استفاده از حمل و نقل عمومی به جای سرویس مدارس که افزایش تقاضای مردم را در پی خواهد داشت دوباره با مشکل کمبود اتوبوس مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار