خانواده اسرای اسرائیلی در بیانیه‌ای تصمیمات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که منجر به عدم حصول توافق آتش‌بس شده است را محکوم کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعضای خانواده اسرای صهیونیست مقابل مقر ارتش رژیم صهیونیستی در تل‌آویو تجمع کرده و در بیانیه مشترکی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو آگاهانه اسرا را به مرگ محکوم کرده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، در این بیانیه آمده است: «نتانیاهو و شرکای او در کابینه تصمیم گرفتند برای حفظ حضور نظامی در کریدور فیلادلفیا، مانع توافق آتش بس شوند و بدین ترتیب اسرا را به صورت عمدی به مرگ محکوم کردند». 

ایناو زنگاوکر مادر یکی از اسرای صهیونیست نتانیاهو را «آقای مرگ» نامید و گفت: «او با خونسردی توافق را زیر پا می‌گذارد». 

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که بنا بر گزارش‌ها، نتانیاهو به وزرای کابینه خود گفته است که حفظ حضور نظامی در کریدور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر بر حفظ جان اسرا ارجحیت دارد. رسانه‌های عبری می‌گویند تظاهرات گسترده‌ای علیه نتانیاهو برای اواخر امشب برنامه‌ریزی شده است. 

شب گذشته، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی از تنش بین روسای دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر با «بنیامین نتانیاهو» بر سر شرایط توافق آتش‌بس خبر داد. بر اساس این گزارش، «یوآو گالانت» وزیر جنگ با ادامه حضور نظامیان در کریدور فیلادلفیا مخالفت کرده است. در ادامه، نتانیاهو حضور یا عدم حضور ارتش در کریدور را به رای گذاشت که همین امر خشم گالانت را برانگیخت.

 بر اساس گزارش‌ها، گالانت در واکنشی عصبی به درخواست نتانیاهو گفت: نخست وزیر حق دارد هر چیزی را به رای بگذارد حتی جان اسرای اسرائیلی را!

پایگاه خبری آکسیوس ساعتی بعد گزارش داد که تنش در این جلسه کابینه بسیار بالا بوده و نتانیاهو و گالانت بر سر یکدیگر فریاد کشیده‌اند. گفته شده گالانت در شرایط فعلی تصمیمی برای استعفا ندارد، اما تنش و درگیری‌های اخیر ممکن است نتانیاهو را به سمت برکناری او بکشاند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار