رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای دستیابی به افزایش تولید از ابتدای امسال تاکنون در واحد‌های صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان ۱۰ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۹۵۳ قطعه جوجه ریزی انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۵ درصد رشد داشته است.

علیرضا دهمرده گفت: با این میزان جوجه ریزی، بیش از ۱۹ هزار تن گوشت مرغ تولید و به بتدریج به بازار مصرف عرضه شده است.
وی تصریح کرد:سال گذشته ۲۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری گوشتی سیستان و بلوچستان انجام شده که با این میزان جوجه ریزی ۴۱ هزار تن گوشت مرغ از واحد‌های صنعتی و چهار هزار و ۵۰۰ تن از مرغداری‌ها بومی ۴۵ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ارتقای تولید با مشارکت بهره‌برداران روند ساخت و ساز واحد‌های صنعتی پرورش مرغ گوشتی در سطح استان همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان و بلوچستان مشغول تولید است.

دهمرده افزود: نهضت ارتقای خوداتکایی سیستان و بلوچستان به تولید گوشت مرغ همچنان با مشارکت مردم و با ساخت واحد‌های جدید مرغداری و راه‌اندازی مجدد واحد‌های غیرفعال ادامه خواهد داشت بطوریکه بزودی در تولید گوشت مرغ استان خودکفا خواهد شد.

برچسب ها: جوجه ریزی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار