حدود ۶ میلیون جوجه ریزی در مرغداری‌های سیستان و بلوچستان انجام شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: امسال در واحدهای مرغداری این استان پنج میلیون و ۸۳۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۴۱ هزار قطعه رشد داشته است.

مهدی حسینی  اظهار کرد: با این میزان جوجه ریزی حدود ۹هزار و ۹۰۰ تن گوشت مرغ در سیستان وبلوچستان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون سیستان و بلوچستان دارای ۳۲۶ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی فعال است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون با هدف ارتقای ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۲۵۴ واحد مرغداری گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی بین ۱۰ تا ۸۰ درصد در دست ساخت است.

وی ادامه داد: قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز در واحدهای مرغداری فعال استان تولید می‌شد که با اسقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاری بیش‌ از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تعداد واحدهای مرغداری استان در حال افزایش است.

حسینی افزود: تاکنون ۸۶۰ مورد موافقت اصولی برای راه‌اندازی واحدهای مرغداری در سیستان و بلوچستان صادر شده که تاکنون ۱۰۵ واحد در یک سال اخیر به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی واحدهای مرغداری در دست ساخت در سیستان و بلوچستان بین ۳۰ تا ۹۰ درصد است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد که با توجه به ساخت واحدهای جدید پرورش صنعتی مرغ گوشتی تا پایان امسال‌ ضریب خوداتکایی استان در تولید گوشت مرغ به رشد قابل توجهی برسد.

برچسب ها: جوجه ریزی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار