رکورد جوجه‌ریزی در شهرستان خاش از مرز ۳ میلیون قطعه گذشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: طی ۱۰ماهه گذشته سال جاری، در ۴۰ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

  روابط‌عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مجتبی خاشی بیان کرد: در ۱۰ماهه گذشته  سال جاری، در ۴۰ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده و با این میزان جوجه‌ریزی،  بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف  شد.
 
مجتبی خاشی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم  با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، احداث ۵۴ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی جدید با ظرفیت یک میلیون و ۸۰ هزار قطعه و تولید سالیانه هشت هزار تن گوشت مرغ در سطح شهرستان خاش آغاز و تاکنون ۱۶ واحد به ظرفیت ۳۲۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی به مدار تولید پیوسته است.
 
وی  پیشرفت فیزیکی واحدهای در دست اجرا را ۱۰ تا ۹۵ درصد اعلام و اظهار کرد: تعداد ۵ مرغداری جدید با ظرفیت  ۱۰۴ هزار قطعه  در ایام دههٔ فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
 
خاشی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این مرغداری‌ها، ظرفیت جوجه‌ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی شهرستان خاش به یک میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه در هر دوره ارتقا خواهد یافت.

برچسب ها: جوجه ریزی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار