مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت زغال اخته از سطح ۶۷۰ هکتار از باغات استان خبر داد.

محمد پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سطح باغات زغال اخته استان ۶۷۰ هکتار و با عملکرد ۶۶۰۰ کیلوگرم در هکتار است که پیش‌بینی‌می‌شود از این میزان باغ بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ تن زغال اخته برداشت شود.

وی عنوان کرد: بیشترین سطح زیرکشت این محصول در استان را شهرستان قزوین، مناطق الموت و طارم سفلی تشکیل می‌دهد که در منطقه الموت روستا‌های بخش الموت شهرستان قزوین شامل روستای هیر و در منطقه طارم سفلی دهستان کوهگیر روستای یوزباش چای بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: در این مناطق محصول زغال اخته از عملکرد و مرغوبیت بیشتری نسبت به دیگر مناطق برخوردار است.

پیله فروش با اعلام اینکه استان قزوین رتبه اول سطح زیرکشت و تولید محصول زغال اخته را در کشور دارد، بیان کرد: با توجه به تفاوت در توپوگرافی استان و توده‌های محلی موجود، زمان برداشت این محصول از اوایل مرداد تا اواخر مهر انجام می‌شود که یک مزیت برای استان به حساب می‌آید.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: زغال اخته محصولی مناسب برای صادرات است که معمولاً به‌صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود ولی به‌صورت خشک، مربا، کنسرو، آب‌میوه، سس، ژله، سرکه، لواشک و قرص‌های آنتی‌اکسیدان نیز قابل استفاده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار