امام جمعه موقت شهرکرد گفت: نظام اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی و بر مبنای ولایت فقیه شکل گرفته است و باید در محدوده قوانین نوشته شده و برآمده از فرهنگ اسلام، کشور را مدیریت و اداره کرد.

حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد اظهار کرد: دولت چهاردهم با کار جهادی و گره‌گشایی از مشکلات مردم، جواب اعتماد ملت ایران را به خوبی پاسخ دهد و امور کشور را به خوبی اداره کند.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: این نظام بر پایه مردم‌سالاری دینی و بر مبنای ولایت فقیه شکل گرفته است و باید در محدوده قوانین نوشته شده و برآمده از فرهنگ اسلام، کشور را مدیریت و اداره کرد.

وی با تبریک هفته دولت اضافه کرد: تمامی دولت‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به جز دولت موقت، خدمات شایسته‌ای را تقدیم نظام اسلامی کردند و بابت همه این تلاش‌ها قدردان هستیم و اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، اقدامات و خدمات و کار‌های خوبی در کشور انجام شده است و قابل مقایسه با قبل نیست.


بیشتر بخوانید


فاطمی ادامه داد: کسانی که سنشان اقتضا می‌کند تفاوت‌ها را به خوبی درک می‌کنند و نمونه این خدمات را می‌توان در دولت سیزدهم مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: در خصوص اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران می‌توان روز‌ها و ساعت‌ها صحبت کرد، اما به طور خلاصه می‌توان گفت که نظام اسلامی کارنامه درخشانی از خود برجا گذاشته است.

فاطمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، فعالیت و خدمات آیت‌الله رئیسی را با امیرکبیر مقایسه کردند از همین رو نباید تلاش‌های شبانه‌روزی دولت و کارگزاران وی نادیده گرفته شود و بی‌انصافی نشود و در استان ما طی سفر اول و دوم خدمات خوبی ارائه شد و به طور نمونه مشکل آب استان در این دولت برطرف شد.

امام جمعه موقت شهرکرد، ارزیابی بهره‌وری قوانین را خواستار شد و گفت: قوانینی در کشور وضع می‌شود که بی‌شک باید نتایج مطلوبی داشته باشد، اما گاهی برخی قوانین در کنار اصلاح برخی جوانب، به جنبه‌های دیگر ممکن است آسیب وارد کند که باید این قوانین شناسایی و درصدد اصلاح آن برآمد.

وی افزود: فرصت طلایی در اختیار دولت چهاردهم قرار گرفته است و این دولت باید جواب اعتماد مردم، حمایت رهبر معظم انقلاب و همراهی مجلس را به خوبی بدهد و درصدد اصلاح امور و رفع تنگنا‌ها باشد.

فاطمی در خصوص سیاست خارجی نیز گفت: در این خصوص باید گفت نباید نگران باشیم و دولت بر مبنای نرمش قهرمانانه و با رعایت خط قرمز‌ها امور را پیش می‌برد.

وی اضافه کرد: منویات رهبر معظم انقلاب، قانون اساسی و میراث امام راحل و خون شهدا خط قرمز ما هستند و کسی حق ندارد تخطی کند.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار