طبق اعلام مسئولان بخش هوایی پروازهای اربعین امسال در مقایسه با سال گذشته با برقراری ۵۰۰ هزار پرواز رشد ۳۰ درصدی داشته است.

از ابتدای مرداد ماه که برنامه ریزی برای سفرهای اربعین آغاز شد، مقرر شده بود که‌ بخشی از جابه جایی زائران اربعین از طریق هوایی انجام شود و همین امر خود باعث شد از ۲۴مرداد تا ۹ شهریور ماه حدود ۵۰۰ هزار نفر از صندلی پروازها به پروازهای اربعین اختصاص یابد. در نتیجه شروع فروش بلیت پروازهای اربعین از ۱۳ مرداد ماه تنها از طریق سایت خود شرکت های هواپیمایی صورت گرفت.

در ابتدا مقرر شده بود که‌ پیش فروش بلیت پروازهای اربعین به صورت پلکانی و تدریجی انجام شود، اما بعد از گذشت مدتی با توجه به آنکه بسیاری از زائران نمی توانستند بلیت رفت و برگشت را خریداری کنند، در نتیجه اعلام شد که  بلیت پروازها به صورت یکجا به زائران فروخته شود.

تاخیرات پروازهای اربعین از ترمینال سلام به زیر ۴۰ دقیقه رسید

براساس این گزارش امسال بخش عمده ای از پروازهای اربعین از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و از ترمینال سلام انجام شد، به طوریکه طبق اعلام سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  بیش از  ۱۶۰۰ پرواز  به مقاصد نجف و بغداد  از ابتدای ۲۴ مرداد ماه  از فرودگاه امام خمینی و ترمینال سلام انجام شده است و از این طریق ۲۳۰ هزار نفر به صورت رفت وبرگشت جابه جا شده اند.

وی افزود: ۱۳۰ پرواز به صورت میانگین روزانه در رفت وبرگشت هستند و امسال میزان پروازها در بازه زمانی اربعین به شکل زیادی افزایش داشته است و پیش بینی می شود تا ۱۲ شهریور ماه همچنان شاهد افزایش تعداد پروازها به عتبات عالیات باشیم.

چلندری  با بیان اینکه میزان تاخیر امسال در پروازهای اربعین به زیر ۴۰ دقیقه رسیده است، گفت: بخش عمده ای از تاخیرات به دلیل ترافیک بالا در فرودگاه نجف بوده است و در پروازهای اربعین امسال سه پرواز با تاخیرات سنگین ۴تا۵ ساعته داشته ایم و البته تعداد زیادی از پروازها هم با تعجیل انجام شد.

وی تاکید کرد: روز گذشته ۲۵۱ پرواز انجام دادیم که از اين تعداد ۱۳۰ پرواز عتبات و مابقی پروازهای بين المللی بوده است. 

انجام پروازهای  اربعین از ۲۷ فرودگاه کشور 

همچنین محمد حسین آجیلیان رئیس ستاد اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، بیان اینکه عملیات نجف اربعین تا ۹ شهریور ادامه دارد، گفت: عملیات اربعین همچنان ادامه دارد و موج بازگشت زائران تقریبا به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا روز گذشته حدود ۳۴۰ پرواز خروجی انجام شده و ۲۹۰ پرواز ورودی از طریق ۲۷ فرودگاه کشور انجام شده که حدود ۴۳ هزار مسافر در مسیر رفت و ۳۶ هزار و ۵۰۰ مسافر د رمسیر برگشت جابه جا شده اند.  

آجیلیان با بیان اینکه در ۲۷ فرودگاه به صورت کامل پرواز انجام شده و بیشترین پرواز انجام شده مربوط به مشهد بوده و کمترین پرواز در بوشهر بوده است گفت: در مشهد از ۲۴ مرداد تاکنون ۱۷۱ پرواز خروجی و و ۱۶۰ پرواز ورودی انجام شده است.

 مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: امسال برای اولین بار پرواز‌های اربعین از مهرآباد انجام شده که بخشی از آنها پرواز‌های نظامی بوده و تعداد پرواز‌های مسافری هم محدود بوده است.

هیچ زائری را در نجف بدون پرواز نگذاشتیم

براساس این گزارش به گفته محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پروازهای اربعین امسال نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است، گفت: افزود: تا ۲۴مرداد همزمان با شروع پروازهای اربعین سازمان هواپیمایی به شرکت های هواپیمایی اعلام کرد که تمامی ظرفیت های خود را به بازار عرضه کنند بنابراین در ایام اربعین ۵۰۰ هزار صندلی به صورت رفت و برگشت تزریق شد و این تعداد صندلی از سوی ۲۱ شرکت هواپیمایی انجام شد که ۲ شرکت هواپیمایی از این میزان خارجی بوده است.

او یادآور شد: همزمان با اتمام ظرفیت صندلی های در نظر گرفته شده در قالب پروازهای فوق‌العاده و برنامه ای با توجه به درخواست شرکت‌های هواپیمایی و همچنین با موافقت فرودگاه نجف اقدام به صدور مجوز برای پروازهای فوق العاده کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروازهای فوق العاده هم گفت: بیش از ۱۵ هزار صندلی برای پروازهای فوق العاده صادر کردیم و اجازه نخواهیم داد هیچ زائری بدون پرواز در نجف باقی بماند بنابراین از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد. همچنین امسال متناسب با میزان تقاضا و  با توجه به همکاری فرودگاه نجف و با توجه به ظرفیت هایی که وجود داشت مجوز پروازهای فوق العاده را صادر کردیم‌.

براساس این گزارش با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین امسال که به بیش از ۳میلیون نفر رسیده بود، خوشبختانه طبق اعلام نظر بسیاری از  زائران بخش هوایی کشور با افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت خود و کنترل قیمت بلیت ها که ۱۰ میلیون تومان به صورت رفت وبرگشت بود توانست بخش زیادی از نیاز زائران را تامین و برآورده کند که این خود یک اتفاق خوب برای بخش هوایی کشور به شمار می رود‌.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، پرواز ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار