مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: نوجوان دختر ۱۳ ساله اهل این شهرستان حین شنا در رودخانه "جیغاتی" غرق شد و جان خود را از دست داد.

سینا عباسی مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: در پی اعلام گزارشی مبنی بر یک مورد غرق شدگی در رودخانه جیغاتی، بلافاصله تیمی از کارشناسان اورژانس و کادر درمانی به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به خارج کردن پیکر دختر غرق شده، ادامه داد: در این عملیات متاسفانه علی رغم انجام اقدامات احیا توسط اورژانس این نوجوان غرق شده جان خود را از دست داد.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداتشت و درمان شاهین‌دژ از همه شهروندان بویژه اهالی روستا‌های حاشیه رودخانه زرینه رود خواست با توجه به شدت جریان آب از شنا کردن در این رودخانه خودداری کرده و والدین نیز کنترل بیشتری بر فرزندانشان داشته باشند تا شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

رودخانه زرینه (جیغاتی) به طول ۲۴۰ کیلومتر از دامنه‌های شرقی چهل چشمه کردستان (مابین بانه- سقز) سرچشمه می‌گیرد و بعد از گذشتن از مسیر‌های طولانی و بهره‌مند ساختن اراضی کشاورزی زیادی بر سر راه خود از شاهین‌دژ می‌گذرد و در ادامه مسیر بعد از طی دشت وسیع میاندوآب به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

همه‌ساله با آغاز فصل تابستان شماری از مردم برای فرار از گرما به حاشیه رودخانه‌ها و سد‌های استان رفته و اقدام به شنا کردن در آنها می‌کنند که تعدادی از آنها دچار حادثه شده و غرق می‌شوند.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.