رئیس اتاق تعاون ایران گفت: صادرات محصولات صنعت ساختمان به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس از سر گرفته شد.

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در حاشيه بیست‌و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان  با بیان اینکه ۲۴ سال است که نمایشگاه  صنعت ساختمان  را برگزار کرده ایم گفت: همواره در طی این سال ها با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های ساختمانی شاهد تقویت و رونق این صنعت  بوده ایم.

او بیان کرد: ایران در حوزه مصالح ساختمانی در برخی محصولات از کشور های همسایه  جلوتر  بوده  و ما اکنون  برخی از  تولیدات محصولات ساختمانی را به کشورهای همسایه صادر می کنیم.

او با بیان اینکه  در صورتی که‌ واردات برخی از محصولات ساختمانی به کشور آزاد شود زمینه برای رقابت بین  محصولات داخلی  فراهم شده و از سوی دیگر قیمت عرضه شده به مشتریان هم کاهش می یابد و قیمت ها مقرون به صرفه خواهد شد‌. همچنین در حوزه آسانسور و بالابر  هم محصولات تولید داخل  از استاندارد های  سطح بالایی  برخوردار هستند .

وی در  خصوص مشکلات تعاونی های مسکن هم گفت:  اتاق تعاون  به لحاظ اینکه خود در شورا های اقتصادی عضو است خودش را موظف می داند که مشکلات ساختمان را پیگیری و حل کند.

اولین کامپیوتر داخل ساختمان در دنیا  توسط جوانان ایرانی طراحی شد

در ادامه مصطفی وعیدی عضو انجمن انبوه سازان مسکن و فعال صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای اولین بار با استفاده از توان و ظرفیت جوانان کشور اقدام به راه اندازی کامپیوتر  هوشمند واحد مسکونی کرده ایم گفت: برای اولین بار در دنیا اقدام به طراحی کامپیوتر  داخل ساختمان کرده ایم که با استفاده از آن بیش از ۴۰خدمت مورد نیاز  واحد مسکونی از جمله هود ، فر، گاز, شیرآلات،  وسایل سرمایشی و وسایل گرمایشی و...  ارائه شده و ساختار  امداد خانه را هم فراهم کرده است.

او گفت: با  طراحی که انجام داده ایم کنترل هوشمند تمامی وسایل ساختمانی فراهم شده است و این صنعت به وزارت راه و شهرسازی برای اجرا در پروژه های نهضت ملی مسکن هم معرفی شده است.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح شاهد صرفه جویی در مصرف انرژی به شکل چشم گیر خواهیم بود چراکه قابلیت تنظیم سرما و گرما را به شکل گسترده ای دارد‌ و از سوی دیگر کاهش بهای تمام شده  ساخت با رویکرد  فناورانه فراهم می شود.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن با اشاره به اینکه با اجرای این طرح  آسایش و تامین رفاه را برای تمامی ساکنان ساختمان فراهم کرده ایم گفت:  اجرای این طرح هوشمند سازی برای اولین بار در دنیا انجام شده و تاکنون در ۱۵ پروژه صنعت ساختمان کشور اجرا شده است‌.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از سوی اتاق تعاون ایران با حضور معاونان وزارت صمت و راه با عرضه آخرین دستاوردها از امروز هشتم شهریور شروع شده و  تا ۱۱ شهریورماه ادامه دارد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساختمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار