مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم گفت: دفن اموات در آرامستان‌های داخل شهر موجب تشدید معضلاتی همچون ترافیک شهری و تهدید بهداشت عمومی می‌شود.

موسوی نیارکی،مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مواردی که کفن‌ودفن مشمول تخفیف در تعرفه می‌شود، اظهار کرد: تخفیف تعرفه خدمات سازمان از جمله امور امدادی از جمله در راه ماندگان، افراد مجهول‌الهویه و افراد بی‌بضاعت می‌شود.

وی افزود: هزار و ۷۹۰ مورد فوتی طی چهار ماه گذشته وجود داشته است که با آمبولانس اقداماتی از جمله عبور از در منزل تا پزشکی قانونی، شست‌وشو، حرکت به مقصد موردنظر و انتقال به محل دفن انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم عنوان کرد: میانگین روزانه فوتی‌های قم ۲۰ تا ۲۲ نفر است که برخی از فوتی‌ها به شهر‌های دیگر منتقل می‌شوند.

موسوی نیارکی گفت: از شهروندان تقاضا داریم دفن اموات در آرامستان‌های داخل شهر صورت نگیرد و سنگ قبر نیز با رعایت استاندارد‌ها نصب شود.

وی ادامه داد: دفن اموات داخل شهر آرامش روحی و روانی شهر را دچار آسیب می‌کند، موجب ایجاد ترافیک می‌شود و بهداشت محیطی داخل شهر را به خطر می‌اندازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار