شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام گوشه‌هایی از مشکلات نانوا‌ها و کسری سهمیه آرد را در شهر جنگل استان خراسان رضوی بیان کرد و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

شهروند خبرنگار ما به عنوان یکی از نانوا‌های شهر جنگل واقع در شهرستان رشتخوار استان خراسان رضوی موضوع کسر سهمیه آرد و دیگر مشکلات را در قالب پیام با ما در میان گذاشت و از مسئولا درخواست رسیدگی کرد.

در ادامه می‌توانید مشکلات مطرح شده را مشاهده کنید.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام و عرض ادب؛ بنده در شهر جنگل واقع در شهرستان رشتخوار استان خراسان رضوی نانوایی دارم، اما حدود یک سالی است که با کسری سهمیه مواجهیم. به هر ارگان و اداره مراجعه می‌کنم می‌گویند به آنها مرتبط نمی‌شود و باید صبر کنیم تا سهمیه کم کم افزایش یابد. اما با وجود اینکه یک سال گذشته است، اما هیچ تغییری ایجاد نشده است. ما قبلا در هر دهه ۶۰ کیسه سهمیه داشتیم، اما الان هر دهه ۲۰ تا ۱۰ تا متغیره. ما از سال ۱۴۰۱ نان تافتون سنتی به سنگک ماشینی تغییر دادیم وزن چانه هر نان را به صورت تلفنی از اداره غله و بخشداری استعلام گرفتیم و شروع به پخت کردیم. بعد از چند ماه سهمیه کم شد به ارگان‌های مربوطه مراجعه کردیم، اما نتوانستند دلیل آن را پیدا کنند. حتی گفته شد شاید ترازو مشکل دارد، اما مشخص شد وزن چونه به ما اشتباه اعلام شده است و، چون تلفنی وزن چونه را استعلام گرفتیم هیچ مدرکی نداریم.
ما الان به صورت منظم پخت داریم و کارت تکراری نداریم، تعداد فروش نان با هر کارت را به حداقل رساندیم ولی مسئولین گفتند خود دستگاه باید تشخیص بدهد.
اگر دستگاه نانینو را گذاشتند برای جلوگیری از فروش آرد سهمیه‌ای به صورت آزاد، یک راهکار هم برای رفع مشکل نانوایان باید در نظر بگیرند.
خواهش میکنم یک راهکاری به ما بدهید ما به اداره کشاورزی  استان که مراجعه کردیم با یک صف طولانی معترض روبه رو شدیم، از صبح که رفتیم ساعت ۱ نوبت ما شد
مشکل ما به خاطر دستگاه نانینو است. یکی از دلایل این است که  به صورت قانونی میتونیم تا ۸ الی ۹ عدد نان با هر کارت بفروشیم ولی ممکنه دستگاه نانینو به خاطر همین سهمیه را کم کند و نانوا‌ها معتقدند قانون تا فروش ۹ نان مشکل ندارد ولی در آخر سهمیه کم می‌شود و با هر کارت ۴ الی ۵ عدد به مشتری نان می‌دهند تا به مشکل نخورند.
خواهش میکنم مشکل نانوا‌ها را پیگیری و حل کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار