مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقه‌های قرآن اوقاف و امور خیریه با حضور ۳۳۰ نفر از استان اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به آغاز چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از اول خرداد امسال در سراسر کشور با ثبت نام شرکت کنندگان گفت: در مجموع سه هزار و ۵۷ نفر شامل ۷۵۱ نفر از برادران و ۲ هزار و ۳۰۵ نفر از خواهران استان اصفهان در رشته‌های معارف و آوای این رقابت‌ها نام‌نویسی کردند.


حمید بخشی افزود: مسابقه‌های منطقه‌ای و شهرستانی در ۱۲ منطقه از ۱۳ تیرتا ۱۸ اَمرداد برگزار شد و در مجموع ۳۳۰ نفر شامل ۱۷۲ خواهر و ۱۵۸ برادر در رشته‌های آوایی به مرحله استانی مسابقه‌ها راه یافتند.


وی گفت: رقابت‌های استانی از ۱۲ تا ۱۴ شهریور در دانشگاه علوم قرآنی شهرستان بُرخوار با حضور ۱۲ داور، یک ناظر و یک داور غیربومی در بخش خواهران و ۱۵ داور و ۲ ناظر در بخش برادران برگزار می‌شود.


بخشی افزود: شرکت‌کنندگان رده ۱۲ تا ۱۸ سال در رشته حفظ کل قرآن و قرائت به رقابت می‌پردازند و رشته‌های حفظ پنج جزء،۱۰ جزء،۲۰ جزء، قرائت ترتیل، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نیز با حضور شرکت‌کنندگان بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود.


وی گفت: در رشته‌های معارف، رقابت در معارف قرآن، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه عمومی سوره‌های لقمان، حجرات و حشر انجام می‌شود که از ۸۱۳ شرکت‌کننده، ۲۰۴ نفر به مرحله استانی راه یافته‌اند که مرحله استانی نیز در پنجم مهر سال جاری برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.