رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: حضور افراد در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال از ویژگی‌های این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف اصفهان گفت: مرحله ثبت‌نام این مسابقات  ویژه برادران و خواهران، از سوم تا ۳۰ خردادماه سال ۱۴۰۳، از طریق سامانه "وقف من" انجام شده است.

حمید بخشی با اشاره به میزان مشارکت جامعه قرآنی استان اصفهان در این دوره از مسابقات افزود:   سه هزار و ۵۷ نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، دو هزار و ۲۲۷ نفر در رشته‌های آوایی و ۸۳۰ نفر در رشته‌های معارفی حضور دارند؛ دو هزار و ۳۰۵ نفر از شرکت‌کنندگان این دوره، بانوان می‌باشند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  در ارتباط با رشته‌های موجود در این دوره از مسابقات بیان کرد: متسابقین در ۱۳ رشته حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ پنج جز، اذان ویژه آقایان، دعواخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، معارف قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و همچنین ترجمه عمومی سوره لقمان، حجرات و حشر به رقابت می‌پردازند.

بخشی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای داوری مسابقات تصریح کرد: با توجه به سیاست مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای ساماندهی داوران، شرکت در سه دوره جهت اخذ مدرک گواهینامه داوری و ارائه آن برای حضور در مسابقات مدنظر استان اصفهان و شهرستان‌ها قرار گرفت؛ مسابقات با چهار تیم داوری در ۱۳ منطقه برای خواهران و ۱۲ منطقه برای برادران، برنامه‌ریزی شده است.

او گفت:   مسابقات خواهران در مرحله شهرستانی از ۱۳ تیرماه آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد؛ از ۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه مرحله استانی مسابقات خواهران و برادران برگزار می‌شود.

بخشی با اشاره به روند برگزاری مسابقات شهرستانی عنوان کرد: کیفیت فنی، اجرایی و اطلاع‌رسانی مسابقات امسال با پیگیری اداره‌کل اوقاف استان در شهرستان‌ها در سطح بالایی بوده است؛ به عنوان مثال شهرستان اصفهان با همکاری ستاد استان به صورت ویژه مسابقات را دنبال کرده و به عنوان یکی از شهرستان‌های پیشتاز در امور قرآنی عمل می‌کند.

او ادامه داد: پس از برگزاری مسابقات، کیفیت آنها توسط تیم فنی مورد ارزیابی قرار گرفته و با مشورت سازمان و با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان، سهمیه هر منطقه و شهرستان برای حضور در مرحله استانی مشخص می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: نفرات اول تا سوم مسابقات شهرستانی علاوه‌بر دریافت هدیه، لوح تقدیری دریافت می‌کنند؛ همچنین همه شرکت‌کنندگان مرحله شهرستانی، گواهی حضور در این دوره از مسابقات را دریافت خواهند کرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.