رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک از آغاز به کار معاملات خودرو در سکو‌های الکترونیکی با محوریت بخش خصوصی خبر داد.

عصر امروز نشست خبری رونمایی از دستاورد‌های مرکز توسعه تجارت، مراسم آغاز به کار معاملات خودرو در سکو‌های بخش خصوصی و همچنین رونمایی از امکان برگزاری مزایده‌های اجرای ثبت قوه قضائیه در سامانه تدارکات الکترونیکی با حضور معاونت راهبردی قوه قضائیه و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.

امین کلاهدوزان- رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک- در مراسم رونمایی از معاملات خودرو در سکو‌های بخش خصوصی- اظهار کرد: دو اقدام ارزشمند نهایی شده است که هریک سابقه پیگیری بیش از یک ساله دارد. بحث معاملات تجاری کشور در حوزه‌های مختلف شکل می‌گیرد که یکی از مهمترین آنها، حوزه خودرویی کشور است که سالانه میانگین شش الی هفت میلیون صرفاً تعویض پلاک صورت می‌گیرد و بیش از این بحث خود معاملات است که بیش از اینهاست.

وی تصریح کرد: تجارت الکترونیکی برای حوزه خودروی کشور، ظرفیت شفاف‌سازی و اعتماد سازی است که مهمترین عامل‌های مربوط به یک معامله را در سکو‌های تجارت الکترونیک در اختیار مردم و دو طرف معامله قرار می‌دهد. شفاف از این جهت خواهد بود که شخصی که معامله می‌کند، به موضوع معامله که خودروست، آگاهی کامل در مواردی همچون احراز مالکیت خودرو برای فردی که خودرو می‌فروشد، خودرو متوقف نباشد یا بدهی نداشته باشد، داده‌های ثبت اسناد و... را شامل می‌شود؛ بنابراین اعتماد از این جهت خواهد بود که دو طرف معامله اطمینان خاطر داشته باشند که در آینده، نسبت به این قرارداد و معامله، هیچگونه ادای حقوقی همچون جعل امضا، مالکیت خودرو و ... از سوی دو طرف معامله اتفاق نخواهد افتاد.

کلاهدوزان با بیان اینکه در مجموع کار فشرده‌ای آغاز شد و جلسات متعددی برگزار شد. علیرغم اینکه هماهنگی چندین دستگاه کار سختی بود، اما با همت همکاران فراجا و معاونت راهبردی قوه قضائیه انجام شد و ماحصل این جلسات این بود که پاییز سال گذشته، آیین‌نامه تصویب و شیوه‌نامه اجرایی آن اواخر سال گذشته نهایی و ابلاغ شد. براساس آن، مرکز توسعه تجارت الکترونیک فراخوانی را اعلام و از سکو‌های بخش خصوصی که تمایل دارند به حوزه معاملات خودرو ورود کنند، دعوت کردیم تا کار خود را آغاز کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک ادامه داد: در وهله اول، ٩ شرکت تقاضای اولیه خود را برای ما ارسال کردند؛ البته تقاضا‌های بعد از آن، ابراز شد و در دستور کار ما قرار گرفت. برای ٩ شرکت، زیرساخت‌های فنی و مستندات اتصال کامل در اختیار قرار داده شد و از این ٩ شرکت، دو شرکت تست‌های مربوطه را پاس کردند که از امروز اعلام رسمی آغاز به کار این سکو‌ها خواهد بود. طبیعتاً باقی شرکت‌هایی که کار را آغاز کرده‌اند، به تدریج که آماده باشند و تست‌های اولیه را پاس کنند، می‌توانند وارد بازار شده و بستر ثبت معاملات خودرو را فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار