استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه مجموعه اصلی و راهبردی نظام هستند، گفت: دانشگاه محور اصلی پیشرفت و توسعه کشور است.

محمد کرمی در نشست با رئیس و معاونین دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در اجرای برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی دارند و محور اصلی برنامه‌های اجرایی دانشگاه‌ها هستند، اظهار کرد: مشکلات و موانع باید توسط دانشگاه‌ها و با حضور اساتید حل شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه باید محل تولید علم و ثروت باشد، افزود: باید با کمک دانشگاه دیگر صنایع تبدیلی و فرآوری مس و طلا را ایجاد کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: رشته‌های علمی و آموزشی باید در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش با توجه به نیاز جامعه ایجاد شود تا چالش‌های علمی و حرفه‌ای که استان با آن مواجه است را برطرف کند تا بتوانیم به سرعت پیشرفت کنیم.
وی با بیان اینکه علم و فناوری‌ها در حال پیشرفت هستند از همین رو باید محتوای آموزشی همگام با تغییر دنیا و برابر با نیاز جامع تدوین شود، بیان کرد: دانش آموزان دارای تاثیرگذاری زیادی در جامعه هستند و در سال گذشته به بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز در حوزه اقتصاد دیجیتال در استان آموزش داده شد و این دانش‌آموختگان ۵۳ شرکت راه‌اندازی و وارد بازار کار شدند.
کرمی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر شتاب علمی و تولید ثروت از راه علم، اشاره کرد و گفت: مدارک دانشگاهی باید بخشی از مشکلات جامعه، استان و کشور را برطرف کند.
وی با بیان اینکه توانمندسازی معلمان موضوع اصلی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: هرچه معلم توانمندتر باشد تاثیرگذاری آن بر دانش‌آموزان از ده‌ها هوش مصنوعی، کتاب و فضای مجازی بیشتر و این نشان دهنده نقش اساسی و موثر معلمان در جامعه است.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مدیران باید با تمام وجود مجموعه مدیریتی خود را راهبری کنند، افزود: در سیستان و بلوچستان با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم و دانشگاه باید با آموزش و کار تحقیقاتی، پشتوانه علمی کارخانه‌ها باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار