دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده گفت: مستند «اسرائیلیسم» نشان می‌دهد که اتفاقاً امریکایی‌ها با ایدئولوژی پرورش یافته جوری زندگی می‌کنند که انگار درون پادگان‌های رژیم صهیونیستی تربیت شدند.

علیرضا کمیلی، دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده درباره مستند «اسرائیلیسم» (Israelism) که مستند و روایت انتقادی نسبت به رفتار اسرائیل با فلسطینیان است و نشان می‌دهد چگونه نگرش یهودیان نسبت به اسرائیل به طور چشمگیری در حال تغییر است، گفت: از وجه ممتاز مستند «اسرائیلیسم» می‌توان به کارگردانی مستند از سوی دو فیلمساز یهودی اشاره کرد، که نشان می‌دهد یک شهروند امریکایی برای ارتش رژیم صهیونیستی آموزش نظامی می‌بیند و بعد جذب ارتش می‌شود. یعنی اسرائیلی‌ها برخلاف همه شعارهایشان از کشور‌های دیگر برای جذب نیرو در ارتش استفاده می‌کنند. 

کمیلی ادامه داد: در حالی که اگر ایران ایرانی‌های مقیم امریکا را برای ارتش بسیج کند، تمام دنیا علیه ما جبهه می‌گیرند که اینکار خلاف قوانین بشری است. اسرائیلی‌ها یک پروژه مفصل به اسم هاسبارا دارند، که علاوه‌بر یهودی‌ها برای امریکا و اروپا کتابچه‌هایی را چاپ کردند تا به شبهات پیرامون اسرائیل پاسخ بدهد. انواع و اقسام شبهاتی که ممکن است برای اسرائیل به وجود بیاید؛ اینکه چرا اسرائیل در جنگ کودک‌کشی می‌کند و ... در کتاب پاسخ داده شده است. به عبارتی، آنها برای تبیین جایگاه رژیم صهیونیستی آدم تربیت می‌کنند. 

دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده با بیان اینکه اکثر مردم در امریکا و اروپا یهودی‌ها را آدم‌های مظلوم می‌دانند، که به آنها ظلم شده و الان در سرزمین خودشان به آرامش رسیدند، افزود: در حالی که فلسطینی‌ها را یک عده گروه خطرناک تروریستی می‌دانند. در دنیایی که اسمش را دنیای ارتباطات گذاشتیم، آنقدر ذهن امریکایی‌ها را ضد فلسطینی بار می‌آورند که آنها حاضر نیستند حرف فلسطینی‌ها را بشنوند. آنقدر آدم‌ها را با تربیت خطرناک ایدئولوژیک بار آوردند، که اگر صحبت فلسطینی‌ها را بشنوند باور نمی‌کنند. حال برخی امریکایی‌های یهودی در تعامل با فلسطینی‌ها ذهنیتشان تغییر کرده است.

به گفته وی، ما معمولاً کسی را که در غرب بزرگ شده، روشنفکر می‌دانیم؛ چراکه با تمام افکار رو‌به‌روست، تمام ادیان در آنجا امکان بروز و ظهور داشته و آزادی مطلق در آنجا وجود دارد. مستند «اسرائیلیسم» نشان می‌دهد که اتفاقاً امریکایی‌ها با ایدئولوژی و برداشت‌هایی که از بچگی در ذهنشان پرورش یافته، جوری زندگی می‌کنند که انگار درون پادگان‌های رژیم صهیونیستی تربیت شدند. از طرفی، تحولات فلسطین چقدر می‌تواند بر تغییر ذهنیت‌ها موثر باشد. ماجرای طوفان‌الاقصی در نظرسنجی‌ها نشان داد که امریکایی‌هایی که بیش از ۷۰ درصدشان طرفدار رژیم صهیونیستی بودند، الان بیش از ۶۰ درصدشان منتقد رژیم صهیونیستی هستند. این جنایت‌ها توانسته برساخت‌های ذهنی رژیم صهیونیستی تغییر دهد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار