معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد که نماد و غربالگری در تمام مدارس کشور باید اجرا شود.

محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در نشست تبیین سیاست‌های مدیریت منابع انسانی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش ‌در اردوگاه شهیدباهنر تهران که با حضور تمام معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور برگزار شد، گفت: متأسفانه تفکر جامعه امروز نسبت به حوزه پرورشی تفکر مناسبی نیست، بزرگترین آفت ما در حوزه پرورشی اکتفا‌کردن به فعالیت‌محور بودن و دوری از کلاس و مدرسه است و این آفت بیخ گوش پرورشی است‌. 

وی تصریح کرد: مدیران مدارس باید اولویت کار خود را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بدانند و بعد وارد درمان شوند که در کل جامعه هم روال به همین صورت است. تشکل‌های دانش‌آموزی، هویت‌دادن به دانش‌آموزان و بالا بردن شور و نشاط یکی از اصلی‌ترین کارها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. هنگامی که شور و نشاط دانش‌آموزان پایین آید باید برای آن‌ها اردو بگذاریم، زنگ تفریح‌ها را نهادینه کنیم و تئاتر را وارد کلاس‌های درس کنیم. کارهایی از این قبیل که سبب شود شور و نشاط دانش‌آموزان افزایش یابد که همه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، برای این‌که دانش‌آموزان در کلاس‌های درس محدود نشوند؛ اگر می‌خواهید دانش‌آموزان را به سمت دین و نماز هدایت کنید، باید با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنید.

پورثانی با بیان این که مشاوران ‌وظیفه خطیر و مهمی ‌دارند، گفت: ‌‌ما باید در این خصوص حساس باشیم. شما معاونان پرورشی استان‌ها به هر کسی ابلاغ مشاوره ندهید. تحصیلات، ابتدایی‌ترین موضوع است که باید هر فردی داشته باشد. در کنار ‌تحصیلات، تعهد، وقت‌گذاری و‌... از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشت. پس هرکسی نباید وارد فضای مشاوره شود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نماد و غربالگری باید در تمام مدارس اجرا شود. برای حل این موضوع نیازی نیست که تعداد مشاوران را زیاد کنیم بلکه باید مدیران و معاونان پرورشی را متوجه کنیم که این فرایند باید در مدرسه اجرا شود؛ برای ابلاغ باید توجه کنید که نسبت بین پرورشی و مشاوره حفظ شود‌. 

پورثانی با اشاره این که دانش‌آموزان باید در مدرسه حس خوشایندی داشته باشند، ‌خطاب به معاونان پرورشی استان‌ها افزود: ما باید امروز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در اولویت اول کار خود قرار دهیم. این پیشگیری در برنامه‌های تربیتی شکل می‌گیرد؛ کار را باید درست انجام دهیم، آدرس را غلط ندهیم و نسبت پرورشی به مشاوره را رعایت کنیم و سرعت‌ عمل کار خود را افزایش دهیم. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو در اول مهر گفت: پرسش مهر در اول مهر توسط رئیس‌جمهور اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد. شعار سال تحصیلی طبق اعلام قبلی «ایران قوی‌» است که در صورت تغییر اطلاع‌رسانی می‌شود، بحث سرود همگانی در مدارس در حال تدارک است. در روز اول مهر طبق دستور رئیس‌جمهور نماز جماعت باشکوه با حضور نماینده ولی‌فقیه استان برگزار خواهد شد و با همکاری شهرداری دیوارنگاره‌هایی در سطح شهر به نمایش خواهیم گذاشت. مسابقات دانش‌آموزی نیز امسال زودتر شروع خواهد شد که دانش‌آموزان دچار سردرگمی نشوند و ثبت‌نام را سریع‌تر انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار