در آستانه سالروز شهادت امام رضا علیه السلام همایش دو روزه اخلاق و تربیت در سیره و معارف رضوی در دفتر قم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از امروز آغاز به کار کرد.

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پیامی به همایش همایش دو روزه اخلاق و تربیت در سیره و معارف رضوی بر استوار بودن اصول اخلاقی و فضائل روحیه ائمه معصومین علیه السلام بر پایگاه عقلی و منطقی تاکید کرد و گفت: از ویژگی‌های اخلاق اسلامی، جامع و فراگیر بودن آن است و قواعد و اصول اخلاقی در همه ساحت‌های زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... حاکم می‌شود. 

مدیر حوزه‌های علمیه با ذکر گوشه‌ای از زندگی و سیره امام رضا علیه السلام به تبیین اخلاق در سیره رضوی پرداخت و گفت: اخلاق امام رضا علیه السلام که در سخن و بیان ایشان تصویر شده و در رفتار حضرت تجسم پیدا کرده است یک اخلاق جذاب و دلربای نبوی بوده است که الگویی تام و تمام برای تمامی مسلمانان و نوع بشر ارائه نموده است.

دبیر علمی همایش اخلاق و تربیت در سیره و معارف رضوی نیز بر ضرورت ترویج اخلاق در جامعه تاکید کرد و گفت: کامل‌ترین الگو برای رسیدن به جامعه دینی و اخلاقی، گسترش و انتشار سیره و زندگی حضرات معصومین علیهم السلام است.

حجت الاسلام حسین اشهد همچنین به ویژه برنامه‌های نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم همزمان با سالروز شهادت امام رضا علیه السلام و دهه سوم ماه صفر اشاره کرد و گفت: همایش اخلاق و تربیت در سیره و معارف رضوی بخشی از ویژه برنامه‌های سازمان علمی فرهنگی آسان قدس رضوی است که در آن اساتید حوزه و دانشگاه از جمله حجج اسلام مهاجرنیا، آذربایجانی، علی راد، آیت الله حسینی قزوینی، آیت الله حکیم و... به تشریح اخلاق در سیره رضوی در حوزه‌های گوناگون از جمله در خانواده، جامعه، سیاست و... خواهند پرداخت. 

او افزود: از یازدهم شهریور پویش کتاب سوگ رضوی در چهار راه شهدا برگزار و چایخانه حضرتی نیز به مدت چهار شب واقع در چهارراه شهدا ابتدای خیابان شهدا از مردم و محبان حضرت پذیرایی خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار