شبکه افق در سالگرد حادثه انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر مستند «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» را تدارک دیده است.

شبکه افق امروز چهارشنبه به مناسبت سالگرد حادثه انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر مستند «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» را برای مخاطبان علاقمند به مستند‌های تاریخی- سیاسی تدارک دیده است.

این مستند به زندگی سیاسی شهیدان رجایی و باهنر و حوادث سال ۱۳۶۰ و انفجار دفتر نخست وزیری می‌پردازد. روز هشتم شهریورماه ۱۳۶۰، محمدعلی رجایی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران همراه با دکتر محمدجواد باهنر نخست‌وزیر بر اثر انفجار بمبی که در ساختمان نخست‌وزیری کار گذاشته شده بود به شهادت رسیدند. این حادثه از جمله حوادث تروریستی سال ۶۰ بود که منافقان علیه مردم و مسئولان کشور مرتکب شدند.

حادثه هشتم شهریور دو ماه پس از حادثه هفتم تیر که در آن سید محمدحسین بهشتی رییس دیوانعالی کشور همراه با ۷۲ نفر از مسپولان خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید به وقوع پیوست.

بر این اساس هشتم شهریور در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز مبارزه با تروریسم نام گرفته و هرساله یادآور این حادثه غم‌انگیز در تاریخ ایرانیان است.

به همین منظور مستند «ظهر داغ تابستان؛ خیابان پاستور» امروز چهارشنبه مورخ ۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ روانه آنتن شبکه افق می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این مستند را روز بعد ساعت ۲ بامداد، ۷:۳۰ صبح و ۱۲:۳۰ ظهر از قاب این شبکه به تماشا بنشینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار