پارسال ۳۷ هزار تن انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز در واحد‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تولید شد.

امیر ارسلان سیدین معاون امور معادن و صنایع معدنی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۱ هزار تن انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز در واحد‌های صنعتی این استان تولید شده است که نسبت به هدفگذاری تعیین شده تولید محصولات راهبردی صمت ۷۵ درصد، برنامه جهش محقق شده است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری در حوزه فرآورده‌های نسوز دارای برند و در حوزه ملی اثرگذار است و قطعات نسوز مورد نیاز نیروگاه‌های حرارتی کشور هم در واحد‌های صنعتی این استان تولید می‌شود.

سیدین اضافه کرد: پارسال ۳۷ هزار تن انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز در واحد‌های صنعتی این استان تولید شد.

وی با بیان اینکه در گذشته این محصولات وارداتی بوده است، افزود: کارخانه‌های تولید انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز (آجر‌های منیزیت–نازل‌های ذوب_ کربنی مصرفی پاتیل‌ها، کوره‌های قوس الکتریک و کنورتور‌های ذوب آهن) با ظرفیت اسمی ۵۶ هزارتن بیشترین تولید این محصول را در کشور دارند.


بیشتر بخوانید


سیدین با بیان اینکه تولید این محصول علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشور‌های عراق، ترکیه وجمهوری آذربایجان صادر می‌شود، ادامه داد: مقاومت در برابر سوزانندگی، آتش خوردگی شیمیایی و مقاومت در برابر حرارت مهمترین ویژگی آجر نسوزسفیددشت است که سبب شده صنایع فولاد از محصولات داخلی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات منیزیت کربنی این کارخانه در سال‌های اخیر صنایع فولاد را تأمین و با کیفیت مطلوب با برترین تولیدکنندگان اروپایی رقابت کرده است، اظهار کرد: صنایع فولاد کشور، صنایع مس، سرب و روی هم از محصولات منیزیت کرومیتی این کارخانه بهره مند هستند.

سیدین گفت: تولید محصولات نسوز در کشور دارای صرفه‌جویی ارزی بالاست و در تولید بخشی از فرآورده‌های نسوز که تأمین مواد اولیه آن‌ها از خارج وارد می‌شوند دارای تراز مثبت ارزی از ۳۵ درصد تا ۱۰۰ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار